Omdat ik momenteel erg veel last van mijn
schoudergewricht heb, wil mijn reumatoloog
er een spuit in zetten.
Wie heeft er ervaring mee, ben zenuwachtig.
Gregory
Min man krijgt om de drie a vier maanden een injectie in zijn schouder.en ook 1 in zijn SI gewricht. Het helpt hem goed en de injecties zetten det hem vrijwel geen pijn. Bij hem doet de huisarts dat. Die is echt super als het gaat om injecties zetten.
Natuurlijk is het niet helemaal zonder pijn en de afgelopen keer is het in de rug ook niet helmaal jofel gegaan maar het effect is echt heel goed.
Kan je alleen maar het advies geven dat je er zeker van moet zijn dat degene die je spuit dat ook echt goed kan want er kan met het spuiten ook kwaad gedaan worden en daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Je zou aan je reumatoloog kunnen vragen hoeveel ervaring hij daar mee heeft en of je eens met iemand zou mogen praten die in zijn praktijk daar ervaring mee heeft.
gr. Marja
Hoi,
Als het om een kenakort injectie gaat ( soort prednison) spuiten ze er tegelijkertijd een pijnstiller in mee.
Vond ze wel even zeer doen, ze moeten soms door het gewrichtskapsel heen, maar het helpt goed, dus dan moet je even maar doorbijten.
Laat niet te vaak je inspuiten want die prednison maakt je pezen dun, maar dat weet je reumatoloog zelf ook wel.
Je hoeft niet bang te zijn hoor! Valt mij altijd achteraf erg mee.
Sterkte!
Hoi
Ook ik heb hier ervaring mee heb er al diverse gehad.
En ben iedere keer erg blij als dit weer gebeurd is.
De prik op zich valt erg mee ze spuiten bij mij prednisolon
en een verdovingsmiddel in één dus het werkt meteen
verdovend en daarna vrij snel.
Het is verschillend hoe lang ik iets aan de injectie heb
de ene keer is dit langer dan de andere keer.
Sterkte ik zou het zeker doen.
gr joke (moderator)
Dag Grgory,
Ik ga helemaal met Tecko mee. Voor 99% hangt de pijn af van wie je de injectie geeft. Er zijn goede prikkers en misprikkers, Gelukkig heb ik zelf heel goede ervaringen met mijn huidige ( al 25 jaar ) reumatoloog die het prikken heel goed in zijn vingers heeft. Door herindeling van reumatologen in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was ik tijdelijk bij een andere reumatoloog ingedeeld die niet kon prikken en dat voel je wel. Op eigen verzoek mocht ik met beider goedvinden van de reumatologen weer terug.
Zelf heb ik zo'n 120 injecties gehad in mijn knieen, twee in mijn linker heup en sinds januari dit jaar 1 in mijn rechter schouder. Allemaal pijnloos! behalve die van die vervangende reumatoloog dan.
Je gedachten niet op de aanstaande injectie concentreren en proberen te ontspannen moet je leren maar het helpt zeker bij goed prikken.
Succes gewenst,
Kees
Hoi,
soms wordt er ook onder echogeleiding geprikt door een röntgenarts. Ze kunnen dan nog dieper prikken omdat ze kunnen zien waar ze prikken.
Dit zijn bij mij de meest effectieve.
Overigens de laatste keer geen verdoving mee ingespoten en het is toch echt wel veel fijner als dat wel meegespoten wordt.
Als je het laat doen doe dan een paar dagen niet teveel, rustig aan ermee dan is het het meest effectief.
Groetjes Marieke (beheerder)
hallo Gregory,
Heb al regelmatig een injectie in m'n schouder gehad, wel altijd door een reumatoloog, en was eigenlijk niet echt pijnlijk, meer wat gevoelig.
Zou het gerust zo weer laten doen.
Alleen moet je na een injectie in het gewricht, je schouder wel zoveel mogelijk rust gunnen voor 2 dagen. Is eigenlijk beter voor elke injectie in een gewricht.
Veel succes!
Groet, Anniek
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?