vinger blijft dik in vinger kootje

• jeannettebelde

hoi ik heb een vraag sinds een maand of drie heb ik in mijn middelvinger een dikke vingerkootjes als ik kan de vinger niet meer buigen en als ik er per ongeluk tegen aan druk doet het verschrikkelijk pijn.

ik ben al een paar keer naar de huisarts geweest en die zei dat peesontsteking was maar heb geen medicijnen gehad .

nou zijn we weer drie maanden veder de vinger blijft verschrikkelijk dik en pijnelijk

ben toen weer terug geweest toen had ik vrouwelijke arts en die zei dat ik midigal er op moest smeren .

ik heb dit twee keer gedaan en ik kreeg alleen meer pijn.

mijn knokkels bij die eenen vinger blijven dik en ik kan niets meer met vinger.

helaas kan ik niet meer schrijven en ik deed aan mandala kleuren daar ben ik ook helemaal mee moeten stoppen.

ik vond het leuk om te koken ik woon gelukkig nog thuis want ik ook geen aarappelen meer schillen

ik eet inmiddels als vlees spek en gehakt want ik kan geen vlees meer snijden.

helaas begint mijn linker pols ook geregeld dagen zeer te doen en mijn nek is ook de laatste tijd ook weer helemaal foute boel .

en ik zit al in een rolstoel door dystrofie .

maar dat heb ik niet in mijn hand want de pijn is heel anders dan in mijn voeten .

wat kan ik nou hebben in mijn vinger

groetjes jeannette belde

• CJ

Hoi jeannette belde,

Het verhaal klinkt heel bekend in mijn oren. Ik wil je niet laten schrikken maar heb je al een bloedonderzoek laten doen? Ik raad het je aan.

Heel veel success,

CJ

• jeannette belde

de huisarts laat geen bloed prikken ik heb vijf jaar geleden bloed laten prikken toen was er niets aan de hand en de huisarts zegt dat ik dus nou ook geen reuma kan hebben .

als ik naar reumataloog wil moet ik dan een verwijskaart hebben .

want anders zou ik achter de rug van de huisarts naar de reumataloog gaan .

ik vind het wel eng worden schrijven kan ik niet meer met een pen

en de pijn trekt ook steeds mijn hand in en mijn vinger kan ik niet meer helemaal buigen maar helemaal recht krijgen kan ik ook niet meer dus het neemt nou echt wel erntige gevolgen aan.

en als ik tijden het telefonische spreekuur bel krijg ik te horen smeer er maar midagal op en paracetamol ik doe dit nou een keer per dag en dat doe ik voor ik ga slapen

maar overdag neem ik niets in want ik heb liever dan te veel pijnstillers in nemen want als ik pijn heb ga ik zeker niet te veel doen .

maar ik vraag mijn echt af hoe dit veder gaat de komende tijd

jeannette

• tecko

Jeannette.

Aandringen op een bloedonderzoek. Bij mij is zeker 5 keer geprikt voor reuma over een periode van zeker 10 jaar, en steeds was de uitslag “geen reuma” In maart 2009 weer geprikt en deze keer was de uitslag RA.

Ik weet niet wanneer jou huisarts op vakantie gaat maar misschien dat je dan bij de vervanger langs kunt gaan en wie weet wil je verzekering voor je in de bres springen. Blijf die arts “lastig” vallen totdat jij tevreden bent over de hulp die je zoekt.

gr. Marja

• jeannettebelde

mijn werkt in een groepspraktijk dus ze gaan ieder om de beurt op vakantie

en helaas is het niet zo een aardige artsen ik heb ook een licht mentale handicap.

en daarom wordt ik aan gezien voor iemand die aandacht te kort heeft .

dus ik durf niet meer terug te gaan .

ik probeer ondanks de pijn probeer ik toch te breien en te schrijven maar het doet allemaal flink pijn.

ik ga woensdag ook weer proberen te borduren

want ik laat me niet klein krijgen door de pijn.

maar ik probeer niet te lang op de laptop te gaan want krijg ik te veel pijn.

maar dat bloed prikken doet de huisarts toch niet

en ik baal daar echt van maar wat kan ik doen niets helaas .

jeannette belde

• flopje

Jeanette, toch is het beter om over de dag verspreid pijnstillers te nemen. Dan houdt je een spiegel op peil, maar ik ben veregeten welke spiegel, misschien weet een van de andere forummers het wel. Mijn huisarts vertelde me dat, beter echt regelmatig dan alleen wanneer je pijn hebt.

• Joke (moderator)

Dat klopt idd de spiegel in je bloed blijft dan beter op pijl

En dan werken de pijnstillers beter.

Dan dat je ze niet met regelmaat in neemt.

Sterkte verder

gr Joke (moderator)

• jeannette belde

dat wist ik niet van de pijnstillers.

dat ga ik oook zeker proberen

maar hebben jullie ook zo last van de kou

jeannettebelde

• Joke (moderator)

Nee, ik heb niet indirect last van de kou

Droge kou is voor mij prima alleen vochtig weer niet

En dit geld dan ook voor het vochtige zomerweer.

Herfst is zo en zo een rot seizoen vind ik persoonlijk.

gr Joke (moderator)

• jeannette belde

hoi joke ik heb echt flink last van de kou.

als ik buiten kom verkrampen mijn handen helemaal.

mijn handen kan ik naderhand helemaal niet meer bewegen en zijn ze helemaal stijf en verschrikkelijk pijnelijk

en al draag ik handschoenen dan heb ik toch koude handen .

die gewoon niet meer warm worden.

ik heb mijn vinger vanmiddag ook nog is gestoten toen klapte hij weer eens helemaal dubbel.

het deed echt verschrikkelijk veel pijn .

ik ben ook vanmorgen pas om 6 uur in slaap gevallen .

en thuis loopt het ook niet allemaal lekker

het is steeds ruzie thuis en waarom snap ik niet

tot we in de flat woonden liep het altijd goed thuis en nou wonen we in de flat en het is altijd ruzie .

en vooral mijn moeder is verschrikkelijk veranderd je hoeft maar iets te zeggen of vliegt helemaal uit haar dak niet normaal meer .

ik kan thuis echt helemaal niets meer goed doen.

we zijn naar de sdw gegaan wij zien te veranderen en thuis is het nooit goed wat we doen altijd ruzie door mijn en mijn zusje.

ik echt niet wat ik moet doen ik zit nou ook weer op mijn kamer dvd te kijken

en door het slechte slapen ben ik heel de dag moe en dan wordt je ook nog is op je kap gezeten thuis.

maar ik heb echt verschrikkelijk last van de kou en heb behoorlijk wat pijn in mijn handen.

jeannette belde