Re: pijn in enkels

• gisela

ik heb heel erge pijn in de enkels, het begint al als ik wakker wordt, loop er ook moeilijk door, en ik weet niet wat ik zou kunnen doen, om te pijn te verlichten,heeft iemand soms dezelfde klachten ? en wat heb je er aan kunnen doen ? graag een reactie

• Pepe

Goeie (hoge) schoenen zou al kunnen helpen.

Als ik die aantrek, dan gaat het al een stuk beter.

Verder Paracetamol, regelmatig innemen.

Een warm voetenbad. (als het niet ontstoken is)

Voorzichtig blijven bewegen, niet te zwaar belasten.

Gestrekt in bed liggen. (meest ontspannen)

Er naar laten kijken door een dokter of fysiotherapeut.

Sterkte.

• Jill

Beste Gisela,

Pijn in de enkels heb ik nu dik een jaar en heb orthopedische schoenen aan. Dit helpt niet echt helemaal, maar loopt iets beter. Je hebt veel pijn de hele dag door en ik word er zelf verschillende malen wakker van. Binnenkort word ik aan mijn rechter enkel geholpen, deze wordt stijf gezet en de dokter heeft mijn verzekerd dat ik van de pijn (in mijn enkel) af ben. Het zit bij mij in de gewrichten en heb een aggresieve vorm van Reumanoide artrits Deformans. IK zorg ervoor dat ik veel afleiding heb gedurende de dag en slik als ik door het dak ga van de pijn een pijnstiller en een ontstekendremmend middel.

Is er bij jou een diagnose gesteld en zo niet laat je goed onderzoeken en vraag de dokters de hemd van het lijf.

Ik hoop dat je een manier vind om de pijn te blokeren voor zover. Heel veel sterkte