Wie weet waar te koop?

• Manon

Beste allemaal,

Hoewel ik (nog) niet de diagnose “reuma” heb gekregen, loop ik wel bij een reumatoloog, heb veel pijn en slik van alles wat tot nu toe niet helpt……. Ik heb last van mijn handen , polsen, schouders en in mindere mate mijn enkels en tenen.

Voor mijn handen ben ik oa. bij de ergotherapeut en hoewel ik er heeeelemaaaaal geen zin in heb ben ik wel toe aan wat hulpmiddelen.

Ik ben aan het zoeken geslagen naar met name een goed mes (koken is mijn hobby) maar kan het niet zo goed vinden. Wie heeft er ervaring met winkel of webshops liefst in het midden van het land, waar je goed wordt geholpen en evt wat kan uit proberen. Is er tweedehands wat te krijgen? Zo ja waar? Ik kon op marktplaats niets vinden.

Verder zoek ik nog gereedschap voor in de tuin (ook een hobby) maar dat kan ook later het is er nu toch het weer niet voor.

Laatste vraag we hebben twee kleine kinderen (1 en 3) en ik heb heel veel moeite met ze aan en uit kleden, heeft iemand tips en trucs?

Alvast hartelijk dank.

• Pepe

-Zoek even een restaurant in de buurt op; elke kok zal je met plezier helpen.

-Een dumpshop heeft altijd een breed assortiment messen in de verkoop.

-Hier kun je ook van alles vinden: http://messen.startpagina.nl/

-Als je Googled op ‘messen’ is er nog veel meer te vinden.

-Zelf vond ik bij de Hema een (korst-/koks-) mes met een dik handvat, erg fijn.

-Pas op je vingers… ;)

• Ingrid37

Hoi Manon,

Kijk eens op deze sites: http://www.handy-wijzer.nl/viewclass.asp?OID=5944

Online bestellen bij: http://shop.boerenmedical.com/t2ProductOverview.aspx?showBy=probleem&showByValue=13

Sterkte!

Groet,

Ingrid37u

• sandrab

ik heb zelf een aantal jaren een mes bij ikea gekocht. Het is een mes met een opstaand heft, zodat je een zaagbeweging kan maken.

ik weet niet of ze ze nog verkopen , maar zeker een aanrader!!!!!!!!

Daarnaast heb ik bij de gamma voor een paar cent isolatiebuis gekocht,die je op verwarmingsbuizen doet.

Daar snijd ik een stukje af en doe dat om mijn bestek. Het gaat geweldig goed, omdat het zacht materiaal is en vooral erg goedkoop en snel te vervangen.

succes

sandra

• flopje

Ik kijk regelmatig bij de kringloopwinkel in de bestekbakken. Asl er iets ligt wat ikenk dat geschikt is koop ik het en probeer het, als het toch niets is ben je in ieder geval maar heel weinig geld kwijt en daarna natuurlijk weer in de kringloop terugbrengen.

Het mes van IKEA vind ik zelf niets, ik moet teveel druk zetten en dat doet bij mij dan weer pijn.

• Andie

Kinderen aan- en uitkleden is lastig met zere handen, ik koop daarom voor mijn zoontje (die is net 2 geworden) bijna niks meer met knoopjes (dus geen bloesjes maar truitjes) en de broeken zoveel mogelijk met elastiek. Schoenen met klittenband i.p.v. veters.

Ik heb ook een dochter van 6, die kon zich met 3 al zelf aankleden, gewoon vroeg aanleren ;) ze kunnen vaak al meer dan je denkt. Dat geldt bv. ook voor afdrogen na het douchen, in de autostoel klimmen enz.

Ik heb wel eens een ergotherapeut ingeschakeld die mij allerlei hulpmiddelen heeft laten zien en die mocht ik ook tijdelijk gebruiken om te kijken of het wel wat voor mij was.

Wat betreft het eerder genoemde mes met rechtopstaand heft heb ik begrepen dat Ikea deze “voor weinig” verkoopt,misschien ook iets voor jou?

• miranda1963

Ik heb ook het mes van Ikea en die is perfect!

Over dat aankleden, precies van Andie zegt. Leer de kinderen vroeg zichzelf aan te kleden en koop kleding met makkelijke sluitingen.

Mijn kinderen waren ook al jong zelfredzaam. Dus je kind niet op schoot tillen, maar het zelf op schoot laten klimmen.

Toen mijn oudste nog geen jaar oud was, kon ik hem bijna niet uit zijn bedje tillen. Ik heb hem geleerd om zijn armen om mijn nek te slaan zodat ik hem uit bed kon heisen. Allemaal trucjes om het jezelf wat makkelijker te maken. Kinderen pikken dit erg snel op.

Succes!

Groetjes Mir@nd@

• Ingvild

Hallo Manon,

Zag het IKEA mes al staan als tip, heb er echter zelf geen ervaring mee. Zorg dat je in ieder geval goede / scherpe messen hebt, dan hoef je minder hard te drukken. En ik zweer bij de tomatenmesjes van de Xenox. Zijn maar 75 cent en ik snijd er bijna alles mee. Vlees laat ik vaak snijden bij de slager, als je het uitlegt vinden ze het meestal geen enkel probleem !

Heb zelf een zoontje van net twee. Heeft een paar blousjes, maar die krijgt 'ie alleen aan als papa hem aankleedt ;)

Koop zelf shirtjes en truitjes en broeken met elastiek in de taille. Schoenen met klittenband. Heb een voorkeur voor de HEMA rompertjes, die knopen gaan het makkelijkst open en dicht.

En inderdaad kun je ze veel dingen al zelf laten doen op deze leeftijd, daar wennen ze heel snel aan. Heb nu bij zijn commode een houten IKEA keukenkruk en zo klimt hij zelf ( terwijl ik er naast sta uiteraard ) op de commode.

Ook uitkleden gaat al redelijk zelf en op schoot klimmen.

Heb je voor je jongste nog een box ? Heb de mijne tot 19 mnd gebruikt. Was een oude box en een vriend heeft daar middels scharnieren een deur in gemaakt. Dus een kant eruit, vastgezet en dan met scharnieren en een schuif weer erin gezet. Je kleine kan dan zelf uit de box kruipen. Erin meestal niet haha ……..

Succes ermee !

Ingvild

• chantal

ik heb ook een ikea mes met opstaande hef maar helaas worden die niet meer verkocht. maar weet wel dat ze bij een winkel mrt hulpmiddelen ze ook verkocht worden zoals bijv. in limburg bij het groenekruis of bij kersten. voor andere plekken in nederland weet ik het niet. maar kan je ecvht zo'n mes aan raden wnat je ontlast je pols er enorm mee en zorg altijd dat je messen scherp zijn.

succes

• Sabine Le Blanc

Wow wat een goede tips…..ik ga er ook mee aan de slag!

Manon heel veel sterkte ik hoop dat je wat vind dat voor jou werkt!

Groet,

Sabine