update vermoeidheid.

• tecko

Had al een hele tijd geleden geschreven dat ik echt in een regelrechte dip zat en eigenlijk op het punt stond om alle medicatie overboord te gooien. Heb toen een fijn gesprek met Anniek gehad en dat heeft me toch even weer op de rails gezet en bovendien even flink stampij geschopt bij de reumatoloog.

Volegns hem kwam het allemaal door de bloeddruk medicatie maar ik was dus zelf al zo slim geweest om bij de huisarts langs te gaan en die had daar al bloed op laten prikken en dat was dus prima.

Hebna de reumatoloog een gesprek aan gevraagd bij de reumaverpleegkundige en die heeft voor dat ik bij haar moest komen al zelf gebeld met de mededeling dat ze het niet eens was met het beleid van de reumatoloog en ze wilde graag dat ik mij liet prikken op eventuele anti stoffen tegen de Humira.

Voor dat ik dat maar kon doen belde ze al weer op en zei: Wie heeft eigelijk tegen je gezegd dat je 25 mg MTX moest blijven spuiten in combinatie met de Humira. Ja wie anders dan de reumatoloog. Ze kwakte de hoorn neer en belde een kwartiertje later weer op en zei me er direct mee te stoppen en over te gaan op de onderhoudsdosering van 12 mg.

Ik mocht het ook niet meer tegelijk met de Humira nemen. Wist ik veel.

Ben dezelfde dag nog langs gegaan om bloed te laten prikken en wat bleek? Mijn leverwaarden waren veel te hoog.

Inmiddels gaat het prima met me. De leverwaarden zijn weer goed en de extreme vermoeidheid is vrijwel weg.

Wel kan ik bijna niet meer lopen maar dat komt omdat ik een verstopte ader in mijn been heb.

Ik had zelf al steeds het idee dat dat minne lopen een andere oorzaak had maar de reumatoloog bleef volhouden dat dat met fisio wel over zou gaan. Nou mooi niet dus.

Krijg binnenkort een oproep voor een dopplertest en aan de hand daarvan word besloten of het een dotterbehandeling word of een bypass

Ben super blij dat ik een attente reumaverpleegkundige heb maar de arts????? Tja das een ander verhaal.

Moet er 18 november weer heen en ik denk dat ik maar ga vragen of ik naar een andere reumatoloog kan.

Hoe dan ook mijn lijf doet het gelukkig nu goed op de medicatie.

gr. Marja

• angelique1

hoihoi marja

fijn te horen zo zie je he pppfff

ik zou er zeker over nadenken een andere reumatoloog

gr angelique