Hoi,
Ik heb in september 2007 een nieuwe polsgewricht in mijn rechter pols gekregen en 11 jaar later in de linker pols.
Ik kan wel zeggen dat ze zeer goed bevallen, geen pijn meer en ik heb maar heel weinig bewegings verlies en doe er ook bijna alles mee. Alleen zwaar tillen niet
MAAR!
Nu ben ik vanmorgen voor controle geweest en nu had de orthopeed (Drs Boerboom, uit het UMCG) niet zo'n mooi bericht voor mij.
Nu is in mijn rechterhand, het middenhandsbeentje naar wijsvinger gewoon gebroken, boven de schroef , heb er geen last van ook geen pijn alleen dat het vinger gewricht zeer bewegelijk is. Heb niet eens gemerkt dat het een keer gebroken is.
Dit was het grootste probleem nog niet, de schroeven en de pen die aan de bovenkant van het nieuw gewricht de plaat zeg maar zitten/laten los en worden afgestoten de plaat is daardoor al een paar mm naar buiten geschoven. En dit in beide polsen. Hoe raar kan het zijn
Mijn orthopeed wil gewoon maar wachten totdat ik er echt last van krijg en dan een reconstructie doen, hoe dat weet hij nog niet want er is eigenlijk geen ander materiaal.
Nu is de vraag wie heeft dit ook mee gemaakt en wat is er aan gedaan, wat zijn de gevolgen, wat kan ik er aan doen.
Ik mocht gewoon door doen met wat ik deed alleen het tillen moest ik maar even laten.