pijn aan heup

• miranda1963

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje (paar maanden) last van mijn linkerheup, aan de buitenkant.

Het voelt niet als pijn aan het bot, maar meer pijn in de aanhechtingen, pezen en spieren. Bij slijtage zit de pijn meer in de lies en dat is niet het geval. Vraag me af of het misschien overbelasting is in verband met beenlengte verschil. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wat meer vertellen wat het zou kunnen zijn. Ik heb RA, dus het kan ook een ontsteking zijn.

Vrijdag moet ik weer naar de reumatoloog en ga dit zeker aangeven.

Groetjes Mir@nd@

• christine

Hoi Miranda,

Ik herken de klachten die je beschrijft. Vooral bij het opstaan en dan die eerste paar stappen doet het zeer. Soms ook tijdens het lopen.

Weet niet wat het is, het verdwijnt bij mij wel spontaan en dan opeens is het er weer.

Ben benieuwd wat jouw reumatoloog ervan denkt.

Sterkte ermee!

groetjes

• SabineB

Hoi,

Zelf heb ik om de haverklap een slijmbeursontsteking bij de heup. (Nu al de vierde binnen anderhalf jaar……)

Ik zou eens na laten kijken bij de arts of je dit hebt. Dit is namelijk ook erg pijnlijk, maar goed op te lossen met een prednisonspuit!

Sterkte ermee!

Groetjes, SabineB

• miranda1963

Dank voor jullie reacties. Ik ga dit zeker aankaarten bij de reumatoloog.

De pijn is bij mij eigenlijk wel continue en vooral bij het lopen en na een tijdje te hebben gezeten erg pijnlijk.

Ook kan ik niet bij mijn voet om bijvoorbeeld mijn teennagels te knippen, want dan moet ik mijn been optrekken (dus het bovenbeen naar buiten vanuit de heup) en dat lukt voor geen meter. Dus misschien is zo'n injectie een optie.

Jullie horen nog.

Groetjes Mir@nd@

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

en ik heb dan het beenlengte verschil zo'n 4 cm. Sinds ik één schoen verhoog en steunzolen gebruik gaat het goed bij mij.

Groetjes Marieke (beheer)

• ikke26

Veel succes vrijdag bij de reumatoloog! Hopelijk kan iets aan de klachten doen!

Liefs ikke

• Joke (moderator)

Wil je even veel sterkte wensen.

Liefs Joke (moderator)

• miranda1963

Ik ben vandaag bij de reumatoloog geweest.

De pijn aan mijn heup wordt veroorzaakt door een slijmbeursontsteking. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door het anders lopen en mijn beenlengte verschil van 3 cm. Hier heb ik een hakverhoging voor, maar ondanks dat toch deze vervelende pijn. De fysio moet dit gaan behandelen en als dit niet voldoende werkt een injectie. Deze geeft helaas wisselend resultaat.

Dus erg vervelend allemaal, maar helaas ik moet het er mee doen. Het bemoeilijkt wel mijn lopen, want rechts is mijn enkel versleten en links heb ik de pijn aan mijn heup. Dus waggel ik maar een tijdje door. Wel balen hoor……………

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Mir@nd@

• chantal

balen zeg miranda hoop dat je snel opknapt.

heel veel beterschap.

en een hele dikke virtuele knuffel

• Jopie1982

Das wel dik balen, maar opzich wel iets waar ze aan kunnen doen?

Is het niet dat het met medicijnen en rust weer in orde kan komen?

Dat is dan ook wel een fijn vooruitzicht.

Wel balen van de pijn nu steeds, dat is nooit tof, sterkte ermee.