Gehandicapten moeten bijstand in...

• Pepe

Check de reacties… of liever: Trek het niet teveel aan.

Blijkbaar zijn er 2 ‘soorten’ gehandicapten, die willen werken en die niet willen werken, die geld kosten en die geld opleveren.

Mensen worden steeds meer gezien als kostenpost en middel tot (nog) meer winst.

Dat iemand geboren wordt met iets waar hij of zij niets aan kan doen en wellicht wel sterft van de pijn en eenzaamheid, wordt blijkbaar voor het gemak even over het hoofd gezien. Onvoorstelbaar eigenlijk dat Nederland nog niet helemaal op de kop staat door dit soort berichten, hier gaat mijn bloed nu écht van koken.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/09/gehandicapten_moeten_bijstand.html

• ikke26

Wat een reacties zeg………. te belachelijk voor woorden…..

sommige mensen denken echt niet verder na voordat ze iets zeggen….

• angelique1

echt hier zakt tog je broek vanaf gggrrrrrrrrrr

bah bah bah

• miranda1963

Ongelooflijk wat een onzinnige reacties. Dit moeten mensen zijn met maar één hersencel en die wordt dan ook nog maar voor de helft gebruikt.>:D<

Er zullen altijd mensen zijn die misbruik maken van een uitkering. Ik heb ook mensen gezien die in de WAO liepen met een versleten rug en ondertussen druk aan het klussen waren aan hun huis. Wie ben ik om te oordelen over wat iemand heeft, of hij recht heeft op een uitkering en of hij in staat is om te klussen? Niet dus!

Dat moeten mensen eens gaan afleren, oordelen over anderen. VRESELIJK!

Van Den Haag wordt je niks wijzer (ze zijn amper in staat een kabinet te vormen), maar wel armer!

Zo, dat lucht op B)

Groetjes Mir@nd@

• tecko

Aan de reacties van deze en gene zou ik zeggen, een iq van lik me het vestje.

Wat betreft het voorstel ja daar is geen goed woord voor te vinden lijkt mij

gr. Marja

• Kees

Hoi Pepe,

Mijn bloed wordt karnemelk bij het lezen van dit artikel.

Zijn wij economisch nog verantwoord op deze aarde en expliciet in Nederland.

Ik houd mijn hart vast met deze ruk naar rechts.

Politieke vluchtelingen toelaten in Nederland? Ja, alleen hoogopgeleid en aan ze te verdienen valt. VVD standpunt

PVV gaat nog verder en discrimineert naast de alochtoonse bevolking nu ook de autochtoonse.

CDA heeft nog een paar bewindslieden waar het geweten begint te knagen maar dat zet tot nu tot weinig zoden aan de dijk.

Mensen die zorg nodig hebben en nog over een grote dosis arsertiviteit beschikken kunnen nog iets klaar krijgen als ze de wettelijke mogelijkheden goed kennen.

Solidariteit, gemeenschapszin, opkomen voor “ zwakkeren ” in de maatschappij? Niet als het aan rechts ligt dus.

Maar het is de wens van het volk als ik de verkiezingsuitslag goed begrepen heb en dat is democratisch. Blijkbaar gaat het toch nog te goed in ons land.

• Sabine Le Blanc

Ik ben zo'n wajonger, ik ben voor 80 tot 100% afgekeurd en ik kan hier gewoon niet van slapen. Ik heb het idee dat ze in politiek Den Haag ons langzaam de nek aan het omdraaien zijn.

• sabine Le Blanc

Hoi iedereen,

Ik heb het concept regeerakkoord bestudeerd en dit heb ik er voor de wajongers uit gehaald:

Het kabinet wil toe naar één regeling voor de onderkant van de arbeidsmarkt, die de WWB, Wajong en de WSW hervormt. Hierdoor kunnen de gemeenten meer mensen laten participeren, budgetten gerichter en effectiever inzetten en kosten besparen. Voor jongeren die volledig en duurzaam arbeidsongeschikt zijn blijft de Wajong bestaan. Mensen met een indicatie voor een beschutte werkplek houden toegang tot de WSW. Huidige WSW-ers worden niet herkeurd en kunnen gewoon op hun WSW-werkplaats blijven werken. Arbeidsgehandicapten met een beperkte verdiencapaciteit worden zoveel mogelijk via loondispensatie aan de slag geholpen bij reguliere werkgevers. Voor deze groep is een regeling voor begeleid werken beschikbaar, met loonaanvulling tot maximaal het wettelijk minimumloon en persoonlijke voorzieningen (begeleiding, aanpassing werkplek). Overige middelen voor re-integratie worden alleen nog selectief ingezet voor kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!!!!

Groet

Sabine

• sieneke

Ze kunnen alle wajong die al heel lang een wajong hebben zo maar neit naar de bijstand doen.

zal wel weer een bepaalde regeling voor komen.

anders is het niet best.

Mijn man heeft al vanaf zijn 18 een wajong en is nu 48.

hij heeft een stempel op zijn dossier gekregen dat hij niet kan werken en is ook nooit opgeroepen voor een herkeuring.

Hoop voor heel veel wajonger die al veel langer een wajong hebben dat ze onder de oude regeling blijven vallen.

Snap niet waarom ze altijd de groep moeten hebben die het al moeilijk hebben.

en dan de ingrepen in de zorg, de zorg blijft straks voor ons onbetaalbaar.

Sieneke

• Sabine Le Blanc

Hoi Sieneke,

Het geeft mij ook slapeloze nachten, ik weet ook niet hoe ik straks allemaal moet bolwerken. Jouw man is 80-100% afgekeurd? Dan is er een lichtpuntje want ze willen mensen die helemaal zijn afgekeurd de wajong laten behouden en aan de hoogte van de uitkeringen (uitkeringen in het algemeen) niet gaan zitten.

Groet

Sabine