palindroom-voeten-MBT schoenen?

• lelie41

Heeft er iemand met “reumatische voeten”ervaring met MBT-schoenen of sketchers??

Ik heb palindroom reuma maar naast de vliegende reuma aanvallen eigenlijk altijd last van mijn voorvoeten. Het kiezelstenen gevoel.

Deze schoenen hebben een bult in het midden en ze ontlasten de gewrichten. Mijn reumatoloog kon er echter niets over vertellen en ze zijn ontzettend duur. Ik heb al heel wat geinvesteerd in schoenen en zooltjes en wil wat advies voor ik weer iets nieuws aanschaf…

• SabineB

Heb je al eens met een podotherapeut gekeken voor steunzolen?

Ik had zelf ook altijd veel last van mijn voorvoeten, maar dit is weg door de steunzolen!

Voordeel hierbij is dat dit door de meets everzekeringen wordt vergoed.

Succes.

Groetjes, SabineB

• lelie41

Ja, al twee keer steunzolen bij twee verschillende podotherapeuten. En daar loop ik altijd op in wolky schoenen, want zonder kan ik echt helemaal niet lopen maar toch ook nu nog dagen dat het waardeloos is met die voeten.

Ook eens die 6-teens jacoform schoenen op advies van anderen gekocht maar hoewel het in de winkel wel wat leek, bleek het na enkele weken hopeloos..

Bovendien kunnen daar geen steunzolen in en dat zat dan toch weer het lekkerste.

Bij MBT zit de bult onder de holte van je voet en dat moet toch schelen denk ik dan met mijn boerenverstand?

• SabineB

Bij mijnsteunzolen is speciaal een verhoging gemaakt vlak voor de teengewrichten zodat deze ontzien worden. Dit helpt mij gelukkig wel.

Balen dat het jou niet helpt. Ik draag de steunzolen in gewone laarzen welke ik iets groter koop zodat de zolen erin passen. Alleen de zomerschoenen koop ik van speciale merken.

Van de MBT-schoenen heb ik nog nooit gehoord…

• Pepe

Deze dus… €99,-

http://www.gustavsport.nl/sidi-mtb-indoor-spinning-schoenen/?utm_source=vergelijkingsites&utm_medium=kelkoo&utm_campaign=Vergelijkingsites&utm_source=kelkoonl&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Sidi%20MTB%20Indoor%20spinning%20schoenen

Ik zou zeggen, naar de sportzaak en aanpassen… (niet te krap nemen, volgens de info)

Als de ‘spam’ verwijderd wordt, even Googelen op ‘MBT schoenen’, bovenste link.

• Marieke (Beheerder)

Ik neem aan dat ze MBT en niet MTB bedoelde waavan hieronder de nodige links:

Schoenen-MBT

MBT

MBTschoenenaanbieding

Groetjes Marieke (beheerder)

• Pepe

En het ging niet eens bewust…. ;)

Tnx voor de correctie, toch nog schoenen gevonden.

• Reen

Ik loop sinds 3 weken nu op mbt schoenen: ze zijn fantastisch!!! De bult in het midden van je voet ondersteunt prima, eindelijk geen pijnlijke druk op je voorvoeten. Verder loop je letterlijk op kussentjes!! Je voelt niets van de steentjes en andere hobbeltjes op de straat. Mijn schoenen met steunzolen lopen lang niet zo fijn als deze. Jammer dat ze er alleen sportieve modellen van hebben. Maar wie weet komt dat nog.

Ik ga sparen voor nog zo'n paar schoenen volgend voorjaar.

• lelie41

Dankjewel voor je reactie, eindelijk iemand die erop gelopen heeft! Ik ben inmiddels voor de “gulden middenweg” gegaan, heb gisteren shape-ups van Sketchers gekocht, dat is hetzelfde idee maar dan voor euro109,=. Eerst maar eens zien of dit bevalt dan kan ik altijd nog voor de echte gaan, en dan inderdaad misschien een charmanter model/kleur. Ik heb nl. ook nog mt.44 en val dus in de mannenschoenen….