Pijn in schouder en nek en prednison-injecties

• Joof

Hallo allen..

Op dit moment erg veel pijn tussen mijn schouderbladen, naar mijn nek en straalt uit naar mijn hoofd.

Volgens reumatoloog is het enthesopathie, pijn/ontstekingen in de aanhechting van pezen en spieren aan het bot.

Iemand bekend hiermee?

2 dagen geleden 120mg prednison injectie gehad

Maar daar merk ik nog weinig van.

Is dit mogelijk? Moet ik het meer tijd geven?

De pijn is enorm. Moet ook met fysio aan de slag.

Ben echt wanhopig..

Gr. v joof..

• ikke26

Hoi Joof,

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je geen advies gegeven.

Wel wil ik je veel beterschap wensen!

Liefs ikke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

de prednison werkt meestal snel maar ik zou het echt wel een paar dagen geven. Die weefsels moeten tot rust komen.

Groetjes Marieke

• Joof

Hallo Marieke.

Vanmorgen nog even reumatologie gebeld. Helaas was de reuma-consulente niet aanwezig.

Volgens de assistente kan het ook wel een week duren??

Hmm, duurt lang, gezien ik niet zo'n geduldig persoontje ben..(nu weinig keus daarin)

Ook ben ik nogal een bezig bijtje, dat ik rustig aan moet doen is een straf..nou ja..min of meer..

Ik sportte 4x in de week, end at lukt nu niet meer. Wel jarenlang overbelast met krachttraining.

Dat mijn lichaam nu rust wil is niet zo raar, dat roept het al jaren..Maar ik zat in een negeer-modus.

Maandag naar spanje voor 12 dagen, wellicht dat dat mij goed gaat doen??

Dank voor je reactie..

Zo ook de reactie van Ikke26..

• Joke (moderator)

Heb er jammer genoeg veel ervaring mee.

En het helpt mij bijna altijd heel snel mede omdat ze

er bij mij ook een verdovingsmiddel bij spuiten zodat je

zeker de eerste 12 uur geen pijn hebt en daarna werkt

de prednisolon meestal wel

Maar ik heb ook één keer gehad dat het langer duurde

Dus heb nog even geduld ………al is het veel gevraagd

ik weet het…….ALVAST VEEL STERKTE.

Gr Joke (moderator)

• ikke26

Hoi Joof,