Pijn in schouder en nek en prednison-injecties

• Joof

Hallo allen..

Op dit moment erg veel pijn tussen mijn schouderbladen, naar mijn nek en straalt uit naar mijn hoofd.

Volgens reumatoloog is het enthesopathie, pijn/ontstekingen in de aanhechting van pezen en spieren aan het bot.

Iemand bekend hiermee?

2 dagen geleden 120mg prednison injectie gehad

Maar daar merk ik nog weinig van.

Is dit mogelijk? Moet ik het meer tijd geven?

De pijn is enorm. Moet ook met fysio aan de slag.

Ben echt wanhopig..

Gr. v joof..

• ikke26

Hoi Joof,

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je geen advies gegeven.

Wel wil ik je veel beterschap wensen!

Liefs ikke

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

de prednison werkt meestal snel maar ik zou het echt wel een paar dagen geven. Die weefsels moeten tot rust komen.

Groetjes Marieke

• Joof

Hallo Marieke.

Vanmorgen nog even reumatologie gebeld. Helaas was de reuma-consulente niet aanwezig.

Volgens de assistente kan het ook wel een week duren??

Hmm, duurt lang, gezien ik niet zo'n geduldig persoontje ben..(nu weinig keus daarin)

Ook ben ik nogal een bezig bijtje, dat ik rustig aan moet doen is een straf..nou ja..min of meer..

Ik sportte 4x in de week, end at lukt nu niet meer. Wel jarenlang overbelast met krachttraining.

Dat mijn lichaam nu rust wil is niet zo raar, dat roept het al jaren..Maar ik zat in een negeer-modus.

Maandag naar spanje voor 12 dagen, wellicht dat dat mij goed gaat doen??

Dank voor je reactie..

Zo ook de reactie van Ikke26..

• Joke (moderator)

Heb er jammer genoeg veel ervaring mee.

En het helpt mij bijna altijd heel snel mede omdat ze

er bij mij ook een verdovingsmiddel bij spuiten zodat je

zeker de eerste 12 uur geen pijn hebt en daarna werkt

de prednisolon meestal wel

Maar ik heb ook één keer gehad dat het langer duurde

Dus heb nog even geduld ………al is het veel gevraagd

ik weet het…….ALVAST VEEL STERKTE.

Gr Joke (moderator)

• ikke26

Hoi Joof,

Ik hoop dat je toch snel baat gaat hebben bij de injectie, en dat je van je vakantie kunt gaan genieten!

En idd het geduld opbrengen valt niet altijd mee!

Veel beterschap!

Liefs ikke

• joofel

Oo wat lief jullie reactie's.

Ik denk dat het nu iets begint te werken. Ik krijg meer energie, de pijn neemt wat af. Maar moet oppassen dat ik niet weer ga doordraven.

Vanmiddag bij de fysio geweest. Ik mag 6 weken niet sporten, helemaal niks, rust en ontspanning, en meer NIET. Het is allemaal overbelast.

Hij heeft wel door dat ik ver over mijn grens ga.

Hij zei dat ik op adrenaline vooruit kwam, ik denk ook dat dat zo is. A;ls ik sporte, voelde ik mij goed, want de adrenaline gierde door mijn lijf en dus stuiterde ik wel door.

Gaf ook aan dat ik op tijd ingrijp, anders zou ik vroeg of laat in een burn-out komen.

Hij gaf aan dat ik wss ga merken hoe moe ik ben, dat heb ik nu al..mijn lijf is moe, en alles doet zeer.

Ik ben fotografe..maar dat red ik nu ook even niet. Had vorige week een bruisreportage, en daarna was het ook mis en veel pijn, want ik zwabber op en neer met de camera, en dat is best een zware..

Gelukkig doe ik dit samen met mijn vriend, dus kan hij het helemaal overnemen.

Hebben jullie ook bijwerkingen van de pred-injecties gehad??

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

jaaaa ik ben na een paar dagen een labiel huilend wrak maar gelukkig gaat dat snel over. Daarnaast nog een gejaagd gevoel.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Joke (moderator)

Ik heb geen bijwerkingen om te benoemen wat kleine onopvallende

dingetjes dus sta positief t.o de prednisolonspuit.

Ik heb er ook al meerdere gehad het mag alleen niet te vaak achter

elkaar dus daar moet je wel rekening mee houden

liefs Joke (moderator)

• joofel

Hallo allen.

Even up-daten..

Ik zit nu in spanje met 12 clienten(met een psychische beperking) van mijn vriend zijn werk. Wij zijn met 3 begeleiders mee.

Als ik gedacht had dat het rustig zou zijn, dan heb ik dat mooi mis gedacht.

Veel geneuzel met 2 dames, die zich niet gedragen. Dus stress.

Op zich zijn de clienten zelf redzaam, maar ze moeten wel een aanspreekpunt hebben voor het geval dat..

We zijn met een bus naar spanje gegaan, wat mijn rug uiteraard geen goed heeft gedaan.

Nu 2 dagen slecht weer.

Gisteren 2x 2uur in de bus van en naar barcelona, veel gelopen.

En vandaag heel veel pijn gehad, met veel pijnstillers.

Nu kan ik ook niet verwachten dat de pijn binnen een week weg is, maar jee..dit is ook niks.

Heb denk ik even een oppepper nodig..:S

Oo en thanx voor jullie vorige reactie´s..

Joof..