Bij mijn man is twee keer de schouder onder narcose doorbewogen. Na de eerste keer zat de boel met een paar weken helemaal vast. Een zogenaamde frozen shoulder! Hij mocht ook zijn arm zo'n 14 dagen niet gebruiken na de operatie, dus waarschijnlijk is dat de oorzaak geweest. Maar zo'n frozen shoulder komt vaker voor na zo'n ingreep.
Je schouder wordt alle kanten op bewogen en dit alles heel rustig en onder narcose om geen verklevingen of weefsel kapot te trekken, want dat risico heb je met doorbewegen.
Na veel fysio en een injectie in de schouder kwam hij geen steek verder. Toen is na 3 maanden besloten de schouder nogmaals door te bewegen en direkt daarna (na een paar dagen) te starten met de fysio. Dit heeft wel resultaat gehad, al moet je veel geduld hebben. Het duurt dus heel erg lang voordat je schouder weer goed functioneert. Je moet bijvoorbeeld thuis ook wel drie keer per dag zelf oefenen. Bij mijn man is het nooit 100% goed gekomen, maar hij kan zijn schouder wel redelijk goed bewegen en dus ook weer gewoon werken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel succes!
Groetjes Mir@nd@