lichaam op?

• chantal

Hoi

misschien vind jullie mij een zeur maar wil gewoon graag dat het beter met me gaat en jullie tips horen wat jullie doen als je in deze situatie zit.

Ik heb al een heel poos last van mijn gewrichten, spieren en pezen heb er medicijn voor gekregen maar die werkte niet. toen weer andere maar ook die werkte niet afdoende. nu ben ik vorige week naar het ziekenhuis geweest omdat ik nauwelijks meer iets kon doen van de pijn en ontstekingen. het blijkt dat ik de aanhechtingen van de spieren en de pezen en enkele gewrichten ontstoken heb. heb een prednison injectie gehad en tramadol gekregen om het onder controle te krijgen daarnaast slik ik arava en surgam. het is de bedoeling dat ik zo gauw ik toe stemming heb van mijn orthopeed over ga op humira maar daar gaat mijn vraag niet over was effe ter uitleg hoe de situatie nu is. ik kan momenteel nauwelijks iets als ik iets gedaan heb waarbij ik een stukje heb moeten lopen ben ik helemaal kapot. ik probeer al zo rustig mogelijk te doen zodat mijn lichaam een beetje kan herstellen. maar mijn lichaam blijft uitgeput. kan nauwelijks 5 minuten lopen dan moet ik al gaan zitten omdat ik helemaal op ben. als ik thuis ben doe ik erg weinig koken lukt bijna niet. als ik snachts uit bed meot kruip ik bijna over de grond omdat ik gewoon niet op mijn benen kan staan. ik slaap vrij goed snachts en ga op tijd naar bed en als het kan blijf ik soms wat langer liggen maar niet elke dag. nu is mijn vraag herkent iemand dit wat kan ik hier aan doen. want over 2 weken begint mijn nieuwe opleiding en wil dan graag opgeknapt zijn. en af en toe verlang ik momenteel naar een rolstoel is dat raar? wil gewooon dat mijn lichaam zich weer hersteld maar zou niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen heeft iemand tips voor mij?

• Jopie1982

Helaas ben ik bang dat heel veel mensen hier je verhaal herkennen. Allemaal zitten we wel eens in zo'n preriode dat ons hoofd wel wil, maar dat het lichaam absoluut niet mee wil werken. Of dat de medicijnen niet voldoende aanslaan of de ontstekingen niet onder controle lijken te komen.

Maar het enige wat ik je kan zeggen is, blijf volhouden, vroeg of later komen er echt betere tijden. Klinkt een beetje afdoende, maar zo is het helaas wel.

Probeer voor jezelf juist dingen te zoeken die je ontspannen, een bad nemen, buiten in de tuin zitten, enz. enz. enz. neem nu echt de tijd voor jezelf.

En het is logisch dat je lichaam niet meer wil, al die ontstekingen kosten zo onwijs veel energie, je lichaam krijgt gewoon niet de tijd om te herstellen, waardoor het er alleen maar slechter uit lijkt te gaan zien.

Laat je lekker verwennen, en wees niet te streng voor jezelf.

Heel veel sterkte met alles.

Ennuh….absoluut geen zeuren hoor. Dat is het forum toch juist voor.

• Gregory

Gezondheid laat zich niet afdwingen. Toch hoop ik dat

je over twee weken in betere doen bent. Blijf bewegen

maar in een lagere versnelling.

Wat ga je voor een opleiding doen??

Gregory

• ikke26

Hoi Chantal,

Ik sluit me helemaal aan op wat Jopie zegt!

En vooral hou vol meid en luister goed naar je lichaam.

Ook kan ik me goed voorstellen dat je heel graag met je opleiding wilt gaan starten, zonder problemen en dat je nu bang bent dat het over 2 weken nog niet beter zal gaan, en je daar iets aan zou willen doen maar je niet weet wat…

Ik zit in een zelfde soort situatie en dat kan soms heel frustrerend zijn!

Helaas heb ik ook niet de gouden tip voor je wat je er aan kunt doen, maar wel wil ik je veel sterkte wensen, en hoop ik voor je dat je goed kunt gaan starten met je opleiding!

Liefs ikke

• Marieke (Beheerder)

Hoi Chantal,

balen dat het niet gaat en ja, zeeer herkenbaar… Daardoor durf ik ook wel te zeggen dat de meeste medicijnen meer dan twee weken nodig hebben om je weer echt op de been te krijgen. Hopen mag natuurlijk maar hou er rekening mee dat het soms weken of maanden kan duren.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je zeker een stuk bent opgeknapt in twee weken zodat je aan je studie kunt beginnen. Verder lekker hier je hart luchten hoor, voor middernacht al 4 reacties!

Groetjes Marieke (Beheerder)

• Pepe

Hé Chantal,

Mijn ervaring (en velen met mij, schat ik in…) is dat de pijn en ongemakken in een golfbeweging komen en gaan.

Op zich is dat goed nieuws voor jou nu, aangezien je het gevoel hebt dat je niet verder kunt zinken.

Als je dat voor ogen houdt, dan moet het eigenlijk per definitie vroeger of iets later beter gaan.

Besef tegelijk dat ook dit tijdelijk is en dat je weer een dip zult krijgen.

Je bent daar dan wel op voorbereid en weet ook dat er betere dagen zullen komen.

De opleiding is ook goed nieuws, afleiding werkt helend en pijnstillend.

De eerste dagen zul je 's avonds helemaal kapot zijn, maar dat wordt ook beter,

al is elke activiteit soms teveel, als je pijn hebt.

Je begrijpt dat je verder moet, anders was je niet aan die opleiding begonnen.

Veel sterkte… ;)

• chantal

dank jullie wel voor jullie reacties

ik ga een basisopleiding fotografie doen ik ga dna een keer in de twee weken naar school dit is om te kijken of ik het aan kan en als het me bevalt ga ik ook de voltijd opleiding doen dat is dan 3 keer in de week naar school.

ik moet zeker verder ik wil wat van mijn leven maken.

• angelique1

hoi chantal

ehm ja zeer herkenbaar allemaal

hierbij een dikke vette virtuele knuffel

gr angelique

• Joke (moderator)

Hoi Chantal,

Zeker herkenbaar het hoort erbij iedereen heeft van tijd tot tijd mindere periodes.

En dan moet je gewoon een stapje terug maar wel in beweging blijven anders

wordt het nog erger.

Het gaat zeker weer voorbij en als je zo wisselt met je medicijnen heeft het ook

tijd nodig je kan vind ik persoonlijk beter één medicijn tegelijk wisselen omdat je

medicijnen meestal pas na een paar weken goed beginnen te werken.

Maar goed veel sterkte en het komt weer goed dat weet ik zeker …….maar het

heeft zijn tijd nodig.

gr Joke (moderator)

• chantal

dank je wel voor jullie reacites

dank je wel voor de knuffel.

ik blijf zeker bewegen en doe ook gewoon mijn dagelijkse dingen alleen op een rustiger tempo. ik ben ook met een medicijn veranderd want arava slik ik al 3 jaar en surgam slik ik nu 3 weken en dan vorige week tramadol erbij gekregen.