Pijn op de borst --> medicijnen?

• Jopie1982

Een tijdje terug had ik allemaal vage klachten (ook vermeld in een ander topic). Mijn huisarts wist bijna 100% zeker dat het door de medicijnen kwam.

Inmiddels zijn alle vage klachten weg (nadat ik compleet gestopt ben met alle medicijnen) maar nog steeds heb ik een zware drukkende pijn op mijn borst.

Mijn huisarts gaf aan dat, dat wel even kon aanhouden totdat mijn lichaam weer “hersteld” was.

Helaas begin ik me nu toch wat zorgen te maken. De pijn is vaker aanwezig en ook pijnlijker, verder is een inspanning leveren al moeilijk. Ik hield me zelf maar voor dat ik aan bhet hyperventileren was, maar als ik eerlijk ben is dat absoluut niet waar.

Pas over een week heb ik een nieuwe afspraak, maar ik vertrouw het nu al niet meer,…

Wat moet ik hier mee, toch nog even rustig afwachten of toch eerder terug gaan?

En kunnen de medicijnen zolang nadat je gestopt bent nog invloed op je hart hebben?

Advies is zeer welkom.

• Pepe

Eh, ik zou even naar het ziekenhuis gaan, beter in het weekend een hartfilmpje dan een dag te lang wachten.

Sterkte…

• ikke26

Hoi Jopie,

Ik weet niet hoelang je al gestopt bent met de medicijnen…

Maar je geeft aan dat het eigenlijk erger wordt, dus het lijkt mij dat dit niet door het medicijn komt waar je het over hebt.

Je zegt ook dat inspanning leveren moeilijk is, krijg je dan meer pijn?

Je zou nu ook de huisartsenpost kunnen bellen en het daar laten controleren. Als je het niet vertrouwd zou ik er toch even naar laten kijken, want in spanning blijven zitten nog 1 week werkt er zeker niet bevorderend voor!

Sterkte

Ikke

• Jopie1982

Ben nu al 2,5 week van mijn medicijnen af.

Vandaag liep ik bijvoorbeeld twee keer de trap op, gewoon normaal, niet rennen of zo en toen moest ik echt gaan stil

staan omdat de pijn erger werd.

Maar ik wil ook niet direct bij de huisarts op de stoep staan, dat vind ik weer zo over dreven. En ik denk juist worden de klachten niet erger omdat ik nu toch wat gespannen ben om dat rare gevoel…..!

Ben maar steeds beetje aan het wikken en wegen wat te doen…..!

• Pepe

Dat is niet raar, al ga je midden in de nacht!

Het is raar dat je huisarts met dit soort klachten je zo lang aan het lijntje houdt.

Luister naar je lichaam.

Bel maar rustig even, ze zijn daar wel wat gewend.

• ikke26

Dat is al wel even 2.5 week, lijkt me niet dat het daar dan nu nog erger van wordt….

Het zou kunnen dat de klachten erger worden door de spanning, maar is eerst de pijn erger geworden of bleef je toch wat spanning houden nadat de huisarts zei dat je het nog even af moest wachten dat is dan de vraag…

Ik denk zeker niet dat het overdreven is, je hebt er al een tijdje last van maar het komt nu vaker terug en is pijnlijker, en wat Pepe ook zegt ze zijn heel wat gewend hoor, en daar zijn ze ook voor ze worden er voor betaald;)

Maar jij bent zelf diegene die er over moet beslissen, of je het nog even afwacht of niet.

Sterkte!

• miranda1963

Ik herken deze klachten. Alsof er een grote steen op je borst ligt. Ik had vooral ook als ik ging liggen dat het erger werd. De huisarts heeft mij toen doorgestuurd voor een hartfilmpje. Deze was prima, maar toch wou de cardioloog bij zien. Na diverse onderzoeken bleek mijn hart prima in orde te zijn (ontstoken hartzakje komt nogal eens voor bij reumapatienten). Wel werd ik door gestuurd naar de internist voor het bekijken van mijn slokdarm. De klachten van pijn op de borst kunnen ook daar vandaan komen. Ik bleek dus een ontstoken slokdarm te hebben. Nu krijg ik hier medicijnen voor en ik heb die vervelende klachten niet weer gehad.

Misschien heb je er iets aan.

Veel sterkte en ik zou er echt naar laten kijken!

Groetjes Mir@nd@

• christine

Hoi Jopie,

Ik zou ook even gaan, ik denk maar altijd, niet dat ik elke keer op de dokterstoep sta, je kan beter voor niks gaan dan dat ze later zeggen : was eerder gekomen!

Je klachten zijn reeel dus…..

En of het nu door de spanning komt daar zijn je klachten niet minder echt om.

Dus……gaan!

sterkte en groetjes

• Jopie1982

Bedankt voor al jullie tips, maakt me toch wat bewuster dat ik toch maar even moet gaan bellen.

En als er inderdaad niets is nou dan is het super mooi.

Als het wel wat is.,…nou dan ben ik er op tijd bij.

• ikke26

Hoi Jopie,

Hoe gaat het nu met je? heb je inmiddels gebeld?

Groetjes ikke