pijn en onzettend koud

• chantal

hoi

ik verga momenteel van de pijn. heb al andere medicijnen gekregen(surgam) maar tot nu toe geen effect kijk het nog een paar weken af want ben er net een week mee bezig. vorige week op vakantie gegaan ondanks de pijn heb ik best veel gedaan. nu kan ik alleen nog maar huilen van de pijn en heb ik het steen en steen koud lig nog te bibberen onder een deken. lijkt wel of mijn lichaam totaal uitgeput is. is dat ook zo?

heeft iemand tips voor mij wat ik kan doen? naar de huisarts gaan is geen optie want die zegt dat ik geen reuma heb terwijl ik wel bij een reumatoloog loop.

groetjes chantal

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

dan de reumatoloog misschien maar bellen? Ja je lijf kan behoorlijk uitgeput raken hoewel je die grens constant lijkt te kunnen verleggen. Tot het echt op is? Ook ik heb het steeds koud als ik zo uitgeput en moe ben en kan de verwarming wel aanzetten en nog onder een deken liggen klappertanden. Voor mij is het een hulpmiddel om in bad te gaan, dat voelt behaaglijk warm.

Luister naar je lijf en als het mogelijk is bel de reumatoloog.

Groetjes Marieke (beheerder)

• anniek

hoi chantal,

weet je zeker dat je geen urinewegontsteking hebt?

daar staat dit middel om bekend, je moet dan gelijk de medicatie stoppen.

en wat de huisarts ook zegt: dit middel wordt toevallig wel voorgeschreven aan mensen met reumatoide artritis of andere reumatische klachten.

maar over het woord reuma heerst veel onduidelijkheid: het omvat alle reumatische aandoeningen. dan is het een verzamelnaam

maar voor veel artsen houdt het woord reuma maar een specifieke aandoening in: reumatoide artritis.

daar komt vaak veel ongenoegen en miscommunicatie uit voort. de patient met een andere reumatische aandoening dan reumatoide artritis voelt zich dan miskent omdat er gezegd wordt dat het geen reuma is.

maar met deze bijverschijnselen zou ik zeker contact opnemen met de arts die dit middel heeft voorgeschreven.

hoop dat je hier wat aan hebt

groet, anniek

groet, anniek

• chantal

dank jullie wel vooor jullie reacties.

ik denk niet dat ik een urineweginfectie heb want heb eigenlijk geen buikpijn.

denk dat ik morgen mijn arts maar weer bel. hopelijk heeft ie snel tijd voor mij inplaats van me weer een week te laten wachten. omdat alles op bel afspraak gaat.

• christine

Hoi,

Soms heb je wel een urineweginfectie met geen buikpijn, dat gebeurd als hij al hoger zit, dus richting nieren.

Wil je niet bang maken maar ik zou eff bellen.

sterkte en groeten

• chantal

ik bel morgen wnat heb ook al koorts het is nog niet heel hoog 38,2 maar dat is een beetje vertekent beeld omdat ik twee koortsverlagende medicijnen slik dus het kan nog hoger zijn

• Jopie1982

Ik zou inderdaad wel even uitkijken.

Zelf heb ik een paar dagen met een nierbekkenontsteking rond gelolpen ook met dit soort klachten.

Met het gevolg een ziekenhuis opname.

Verder kan je lichaam absoluut uitgeput zijn. Sowieso reuma hebben kost al energie maar pijn kost ook onwijs veel energie. Vooral zorgen dat je het lekker warm blijft houden een plaid of zo extra en op de bank zitten, kruik kan ook geweldig zijn. En anders de verwarming aan.

Zelf loop ik al dagen met een dikke trui iedereen verklaard me voor gek maar ik heb er baad bij en mij helpt het echt.

Pas goed opzelf en als het zo slecht blijft gaan opnieuw bellen.

Spoed gevallen kunnen echt wel eerder terecht als het moet, sterkte.

• ikke26

Hoi Chantal,

Wat rot voor je dat je zoveel pijn hebt en het zo verschrikkelijk koud hebt.

Ik ga helemaal mee in het advies wat hier boven staat dat je je arts moet bellen, ook kun je misschien morgenochtend je urine opvangen en dit naar de huisarts brengen de assistente kan dit dan al nakijken of er eiwit of bloed in de urine zitten en dan heb je daar misschien al wat meer duidelijkheid over.

Wat betreft de kou, kun je misschien een lekker warm bad of douche nemen, een kruik, zorg voor warme voeten als je voeten koud zijn krijg je de rest van je lijf ook moeilijk opgewarmd. Probeer iets lekker warms te drinken.

Wel als je koorts heb moet je er voor zorgen dat je je niet al te warm toe dekt met veel dekens want dan kun je je warmte van de koorts niet meer kwijt.

Veel beterschap!!

Liefs ikke

• chantal

dank jullie wel voor jullie reactie

nee heb niet te veel op want dan kan ik me bijna niet bewegen en dat heb ik wel nodig. heb nu mijn pyama aan dik vest trainigs broek en gebrijde sokken en nnu gaat het wel met de kou af en toe koude rillingen maar goed dat komt wel goed. ga vanavond op tijd slapen en dan zien we morgen wel verder. komt goed hoop ik. zie eerlijk gezegt effe geen uitweg meer want heb al weken last van mijn gewrichten en tot nu toe word het niet beter.

• ikke26

Gelukkig dat het nu weer iets beter gaat met de kou:)

Ik hoop voor je dat je snel bij je arts terecht kunt en dat hij snel iets voor je kan betekenen voor de pijn in je gewrichten.

sterkte ermee!

Ikke