Bijwerkingen, wat nu?

• Jopie1982

Sinds een paar dagen heb ik hele rare dingen

- ontzettende pijn in mijn ribben

- super duizelig

- super droge mond

- moeilijk ademhalen

- 2x flauw vallen

….dus besloot ik naar de huisarts te gaan.

Deze man schrok ontzettend door mijn langdurig gebruikt van Arcoxia, ik dacht dat dit een vrij vriendelijk (nou ja het is altijd vergif, maar jullie snappen hem wel) medicijn was.

Mijn bloeddruk was veel te hoog 110/160.

Moet nu per direct stoppen met de medicijnen, maar wat ik raar vind. De reumatoloog heeft nooit gecontroleerd op bloeddruk enz. terwijl dat bij dit medicijnen niet helemaal lekker schijnt te zijn……!

En ik zit nu met de handen in mijn haar……stoppen met Arcoxia wat nu verder? Dit hielp redelijk en nu…….wééééér opnieuw beginnen met het juiste medicijn zoeken, wéééér weken van veel overgeven (ben erg gevoelig voor nieuwe medicijnen), snik.

Ben een beetje verdrietig van dit bericht.

Ben wel gewoon wezen werken en het lijkt wel als of dat dan ook ineens niet meer op prijs gesteld wordt.

Zucht….nou ja weet het nu even niet, baal, ben boos, verdrietig, enz.

Sorry dat ik jullie lastigval hiermee.

• Gregory

Het is naar als je opeens overgevoelig word voor een medicijn.

Het komt vrij veel voor heb ik het idee. Alsof je van het ene op

het andere moment allergisch bent geworden.

Ik hoop dat je snel iets anders krijgt dat goed helpt.

Ook al is het allemaal vergif zoals je zelf zegt, we kunnen

bijna niet zonder. Dusss op naar de volgende pil!

Gregory

• Qwerty

Ik snap dat je stevig baalt!! :X

Liefs,

Qwerty

• chantal

balen zeg dat je er allergisch voor bent geworden.

ik ken wat je zegt het zoeken naar het juiste medicijn.

hoop dat je snel iets vind.

kan me heel goed voorstellen dat je enorm baalt.

heel veel succes

liefs talke

• christine

Hoi,

Logisch dat je enorm baalt! hoop dat je een ander medicijn krijgt wat goed/ beter bevalt.

Het is soms een heel gepuzzel.

sterkte hoor!

christine

• Pepe

Toen ik alle medicatie overboord moest zetten was ik ook eerst heel kwaad, alsof ze iets van je zelf afpakken.

Achteraf ben ik er nog steeds blij mee en zie een kruiwagen pillendoosjes en spuiten voor me als ik er aan denk.

Wel meer pijn, maar minder bijwerkingen en minder gif in mijn lijf.

Ik ben al niet blij met de Paracetamol, maar ja, je moet wel verder.

Laten we hopen dat er iets anders en minder gevaarlijk voor je komt, zodat je later toch blij mee bent.

• Jopie1982

Morgen hoor ik sowieso meer dan hebben ze overleg met elkaar gehad en kijken we hoe nu verder.

Ben nog steeds hondsberoerd en kon vandaag op mijn werk ook echt wel janken. Kreeg maar meer en meer werk en was zo beroerd steeds stippen voor mijn ogen steeds duizelig en ook nog zware hoofdpijn.

Om 4 uur heb ik het voor gezien gehouden trok het gewoon echt niet meer.

Ga nu lekker slapen en kijk maar wel weer verder.

Dank voor jullie lieve berichtjes.

• Jopie1982

Zucht vandaag nog meer slecht nieuws. Er zijn nog verdere bloedonderzoeken gedaan, nu blijkt dat er ook wat waarden van de

nieren en lever niet goed zijn. Was toch wel weer even een verdrietig moment.

Je gebruikt de meidicijnen om van klachten af te komen en vervolgens maakt het nog een heleboel meer kapot.

Nou ja….zonder is ook geen optie.

Volgende week vrijdag weer terug komen…….nu een week niets totaal geen medicijnen…….ik hoop zo dat ik het kan volhouden en de pin me niet gek maakt.

• Jopie1982

Gisteren terug geweest. Uitslagen wel wat beter, bloeddruk ook wat beter.

Maar helaas mag ik nog niet weer beginnen met nieuwe medicijnen alles moet eerst stabiel zijn.

Pijn wordt steeds erger probeer wel te ontspannen en een bad te nemen enz. maar zucht soms is het gewoon genoeg

en lukt verder niet meer…..!

Hoe moet ik deze dagen verder doorkomen….?

• Pepe

Probeer er niet aan te denken.

Ja, makkelijk gezegd dan gedaan, zul je zeggen.

Toch is het de enige methode die werkt.

Ik zeg wel eens tegen mijn kinderen als die b.v. pijn aan een vinger hebben: ‘dan sla je ook een keer op een andere vinger, dan voel je de eerste niet meer’.

Zo rigoreus hoeft het niet, maar telkens afleiding zoeken werkt echt, al is het maar tijdelijk.

Dan ben je even ergnes anders mee bezig dan met de pijn.

Het blijft lastig, dat weet ik als geen ander, maar je moet blijven knokken, heb je immers een andere keus…?

Sterkte. ;)