Hallo Allemaal.
Wie heeft er ervaring met een triple arthrodese in de voet?
Sta op de wachtlijst voor deze operatie aan één voet.
Zie er best tegenop.
Alvast bedankt voor de reactie.
hey,
Ik ben op 14 juni2010 voor de tweede maal geopereerd geweest aan mijn rechtse voet, ditmaal hebben ze een triple atrodese gedaan.
In mijn geval was het wel de enige oplossing omdat mijn enkel volledig in deviatie stond door een plettrauma van drie jaar geleden.
ik zit nu momenteel nog in het gips maar de pijn is draaglijk. Het nadeel van deze operatie is natuur lijk dat je de voet niet meer kan plooien. Maar in mijn geval was dat toch al niet meer mogelijk.
Bij mijn eerste operatie hebben ze er een schroef in laten zitten, maar deze hebben ze er nu uitgehaald. De eerste zes weken na de operatie mocht ik niet op de voet steunen en zaten er drie pinnen in de enkel die ze dus na die zes weken eruit hebben gehaald. Nu zit er dus eigenlijk niets meer van pinnen of schroeven in die voet wat ik wel positief vind.
Wat ik vooral hinderlijk vind is dat ik vooral veel last heb van pijn in mijn heupen en knieen door het voortdurend waggelen in plats van schoon recht te kunnen lopen. Vooral 's nachts is dit heel ambetant.
ik wens je veel sterkte voor de operatie en vooral voor de periode achteraf
hallo jolande, toevallig zag ik je vraag omtrent een triple arthrodese voet. ik weet natuurlijk niet welke aandoening je hebt. ik heb in 1954 wegens polio(kinderverlamming) een triple arthrodese ondergaan. wegens een klapvoet. operatie goed gelukt. nadeel is dat in de voet een beperkte flexie en extensie overblijft. ïk val dus niet meer over mijn eigen voet" je moet wel zorgen dat je bovenbeenspier goed is, want bij afwikkeling komt de belasting op je knie. loop je op straat (of b.v. op oneffen wegen) dan bestaat het gevaar dat je door de knie gaat. dat gebeurt met een poliobeen wel eens. als gepensioeneerd huisarts ben ik er wel blij mee,maar een goede peronaeusveer aan de schoen om de klapvoet tegen te gaan wil eigenlijk ook wel. ik heb ze veel gezien bij patienten met een beroerte. operatie:in 1954 was dit geen kinderachtige operatie. zal nu wel beter gaan. veel sterkte en laat wat van je horen. gr wim volkers kloosterhaar
Hallo Yolande,
Hoe gaat het met je ?
Heb je de operatie al gehad en is het goed verlopen ?
Ik heb ook zo een operatie gepland staan in april
en eigenlijk zie ik er ook enorm tegen op ?
Heb je misschien tips ? voor verzorging aangepast bed
hulpmiddelen die jou hebben geholpen ?
heel veel steun en sterkte en een voorspoedige revalidatie
Caroline
Hallo Wim.
Bedankt voor Uw reactie.
Beetje late reactie vanaf deze kant.
Door de artritis psoriatica ben ik de laatste jaren aan het tobben met mijn voeten. Eerst 3x een teencorrectie gehad aan 8 tenen en dan nu de tripple arthrodese. Ondertussen heb ik de operatie achter de rug die goed is verlopen. Heb weinig pijn gehad ( natuurlijk met veel pijnstillende medicatie) en ben nu aan het aftellen dat het gips eraf mag. Volgende week als blijkt dat alles goed is mag het eraf en dan ben ik zeer benieuwd…………..
Hoe gaat het met U?
Groet, Jolanda.
Hallo Caroline.
Heb inderdaad de operatie achter de rug…..begin december was ik aan de beurt. Ook ik zag er erg tegenop, dus kan me een beetje voorstellen wat je voelt. Ik ben er in gegaan door te denken dat het alleen maar beter kan worden en heb het allemaal maar op me af laten komen. De operatie is goed verlopen met een ruggenprik, een kleine roes en een block ( wat ik als erg prettig heb ervaren). 3 Nachten heb ik in het ziekenhuis moeten blijven, maar dat vond ik geen probleem omdat ze daar precies weten wat ze moeten doen bij bijvoorbeeld pijn.
Heb weinig pijn gehad omdat ze me veel (vond ik erg veel en heb het heel snel ook afgebouwd) medicatie hebben gegeven. Na 2 weken kon ik het doen met mijn medicatie die ik normaal neem, de Humira en methotrexaat.
De eerste 6 weken mag je niet lopen en of steunen op je voet dus had zelf krukken en een rolstoel met beensteun voor grotere afstanden (voor als iemand een wandeling met je wilt maken, wat erg fijn is als je zelf geen kant uit kan) en daar verplaatste ik me thuis ook mee. Ik woon gelijkvloers wat nu een voordeel was, kon overal goed komen zonder hulp.
Voor onder de douche had ik een douchestoel, en een hoes voor over het been (in de gipskamer aangeschafd).
Heb in de eerste weken veel hulp en steun gehad van familie en vrienden. Erg prettig, hoop voor jou dat je ook lieve mensen om je heen hebt die je kan helpen met koken, boodschappen, huishoudelijke dingen etc. En die even bij je op bezoek komen want de dagen duren lang.
Nu ben ik zelf aan het aftellen…….volgende week mag het loopgips eraf!!!!! Ben erg benieuwd hoe het daarna gaat verlopen……..ben er nog niet zeggen ze.
Weet je de datum al dat je geholpen wordt? En in welk ziekenhuis?
Probeer het over je heen te laten komen…..een ieder ervaart het weer anders.
Voor jou ook heel veel succes Caroline, sterkte, beterschap en een goed herstel!!!
Groet, Jolanda.
Hoi Adeline.
Hoe gaat het met je? Ondertussen ben je alweer een aantal maanden verder na je operatie.
Zelf heb ik morgen een afspraak met mijn arts en worden er foto's gemaakt……als alles er goed uitziet mag het gips eraf. En dan ben ik zo benieuwd hoe het verder zal gaan verlopen.
Hoe heb jij dat ervaren?
Alvast bedankt voor de reactie.
Groeten, Jolanda.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?