Grote stap gezet vandaag

• Sabine Le Blanc

Hoi,

Vandaag heb ik een grote stap gezet, ik heb twee wandelstokken gekocht. Ik ga binnenkort met mijn vriend, zus en haar vriend naar frankrijk en ik zag er best wel tegen op, omdat het toch een wandel omgeving is en ik veel moeite heb met wandelen en stil staan. Ik liep al een tijd met het idee om een wandelstok te kopen maar ik vond me zelf er te jong voor (ik ben 29). maar vandaag waren wij bij de ANWB naar binnen een daar hingen ze naar me te lonken. Ik heb er toen, na toch toch wat twijfel een met een krukje gekocht voor als ik bijvoorbeeld naar de dierentuin ga of naar disneyland of andere plekken waar ik moeilijk kan gaan zitten. ( kan maar een minuut of 2 stil staan zonder pijn te krijgen) en toen heb ik gelijk de knoop door gehakt om een opvouwbare te kopen voor dagen dat het niet zo best gaat, bij beenhakker, zij hebben allerlei hulpmiddelen. En ik heb er al mee gelopen. Het was eng omdat jezelf extra op andere mensen gaat letten. Maar ik heb er geen spijt van!!!!

Ook de prijzen vielen mij echt heel erg mee!

Ik wilde dit heel graag met jullie delen omdat het soms echt wel eng is om een hulpmiddel aan te schaffen!

Groet

Sabine

• christine

Hoi Sabine,

Mooie overwinning hoor! goed van je gedaan want het levert je meer plezier op.

En hoe vaker je dit merkt hoe beter je je voelt wat je aanschaf betreft.

Groeten

christine

• Sabine Le Blanc

Hoi Christine,

Dank je wel voor de positieve woorden dat doet mij goed! Het gekke is dat ik met mijn andere hulpmiddelen helemaal geen problemen had maar ik denk dat ik toch in mijn achterhoofd had dat wandelstokken voor oude mannetjes van 80 waren hihi. Maar ik heb daarnet gebruik van gemaakt van mijn stok met mijn krukje en ik wist gelijk waarom ik hem gekocht heb!!!

Groet

Sabine

• Castricum

Heb ook wel eens nagedacht over een wandelstok,

maar inderdaad ook twijfel tot en met…

Als je jong bent is het zooo moeilijk om aan

hulpmiddelen toe te geven. Heb al wel wat hulpjes

in de keuken, want tja.. dat ziet niemand..

Elsbeth,

Castricum

• sabine Le Blanc

Hoi Elsbeth,

Ik snap het helemaal, ik heb zelf ook andere hulpmiddelen, zoals braces, scootmobiel, ik heb grippen in de wc en douche, idd hulpmiddelen in de keuken, ik heb een sleutelgrip, ik heb reuma pennen etc. En ik weet nog wel dat ik voor het eerst met mijn braces naar school moest nou ik wist niet waar ik het had. Ik heb op zich geaccepteerd dat ik hulpmiddelen nodig heb, maar het feit dat anderen je er op beoordelen vind ik soms moeilijk. en er speelt nog iets anders mee, ik ben een tweeling (eeneiig) en mijn zus loopt met krukken al heel lang vanwege een ongeluk op het werk een jaar of 6 geleden en vanuit het gezin waar ik vandaan kom is er veel onbegrip geweest. en daardoor cijfer ik mij nog wel eens weg, dat wil zeggen dat ik mijn hulpmiddelen nog wel eens thuis wil laten omdat wij al zo aangestaard worden en er nog wel eens nare opmerkingen willen geplaatst worden. Maar naar mate de tijd verstrijkt wordt ik eigenlijk door mijn eigen lijf gedwongen mijn hulpmiddelen vaker te gaan gebruiken.

En idd omdat ik nog zo jong ben krijg ik daar ook wel eens opmerkingen over, zo ie zo zijn er veel mensen die heel erg schrikken als ik zeg dat ik reuma heb, omdat het label bejaardenziekte nog steeds heel levendig is, maar ook minder aardige opmerkingen zoals je zal wel geen zin hebben om te werken.

Daarom vind ik dit forum ook heel fijn, hier zijn mensen die het snappen, ook als het moeilijk hebt of als net als ik nu een persoonlijke overwinning hebt behaald.

Ik hoop dat ook jij veel kracht hier uit kan halen en over kan gaan op de dingen die je leven wat makkelijker maken!

Groet en je mag me altijd mailen!

Sabine

• angelique

hoi sabine

ik wilde even kwijt dat ik het super stoer vind van je

tis een hele stap ja maar soms nodig

bij deze wens ik je een super vakantie toe geniet ervan:)

gr angelique