Ik weet niet of dit mag, maar ga het toch proberen. Ik heb ontzettend veel problemen met mijn huidige ziektenkostenverzekeringsmaatschappij. Ik voel me onderhand een werknemer van dit bedrijf, omdat ik bijna wekelijks moet bellen voor zaken die de soep in lopen. Jaren terug gaven ze al toe dat het niet soepeltjes verliep. Ik kreeg zelfs een keer een bos bloemen toegestuurd met excuses voor alle ongemakken en een vaste contactpersoon toegewezen, die ik per mail kon laten weten wanneer er weer een declaratie onderweg was. Vanmorgen weer een half uur aan de telefoon gehangen met persoon nummer zoveel (mijn vaste contactpersoon is ineens van afdeling veranderd - zonder het te laten weten - en behandelt mijn declaraties niet meer). Ik heb ook laten weten dat ik graag van ziektekostenverz. wil veranderen omdat ik er inmiddels helemaal gek van word. Persoon aan de andere kant van de lijn begreep dit helemaal (denk dat ze ook graag van mij af willen, te moeilijk allemaal en teveel medicatie ;-)). Volgens hem was het makkelijk overstappen naar een andere basisverz. De aanv. verz. zou wat moelijk worden, maar die kon ik dan bij hun laten. Mijn vraag aan jullie is: met welke maatschappij hebben jullie goede ervaringen? Mijn probleem is vooral de Metoject. Ik krijg van de apotheek altijd een rekening die ik eigenlijk zelf voor moet schieten (wat ik overigens niet doe). Deze stuur ik door naar mijn verz. en geef aan dat ze het bedrag rechtstreeks naar de apotheek moeten overmaken. Heel vaak gaat dit dus fout, krijg ik het bedrag op mijn rekening gestort (na lang wachten), heb ik de aanmaning van de apotheek inmiddels al binnen en moet ik het bedrag dus vervolgens zelf overmaken aan de apotheek. Verder heb ik een aantal hulpmiddelen hier, die vergoed zijn door deze verzekeringsmaatschappij. Wat gebeurt hiermee als je van maatschappij verandert? Ik heb de hulpmiddelen in bruikleen voor zolang ik ze nodig heb, dus onbeperkte tijd. Moeten deze terug naar mijn huidige verz.mij. en moet ik weer nieuwe aanvragen bij de nieuwe maatschappij? Ik hoop op jullie goede ervaringen. Het gaat mij vooral om snelle en correctie afwikkeling van de declaraties. Goede declaratieformulieren met evt. portovrije retourenveloppen (ik betaal me nu ook scheel aan postzegels en enveloppen). Jullie mogen me ook mailen op ingridtv@chello.nl. Alvast dank voor de reacties! Groet, Ingrid37