Uitslag

• Bianca

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje aan degene die ook de nieuwe MTX, Metoject heet het nu, spuiten.

Ik ben er niet tevreden over, maar dat zijn er een hoop hier niet heb ik gelezen.

Er zijn een aantal verschijnselen, waarvan ik niet weet of het door de metoject komt, maar daar hoop ik nu via jullie achter te komen.

Sinds enkele weken heb ik vreselijk veel last van jeuk aan mijn armen, en heb ik uitslag in mijn gezicht, dit zijn kleine rode vlekjes, en deze zijn erg goed zichtbaar doordat ze vuurrood zijn. Momenteel zijn het 17 plekjes in mijn gezicht, dat is dus best veel, toch?

In het ziekenhuis vertelde ze mij, dat ze geen verband zien met het nieuwe medicijn en mijn klachten, maar daar vertrouw ik niet direct op.

Op mijn vraag of ik niet gewoon de MTX weer kon krijgen, kreeg ik geen duidelijk antwoord. Ze hebben mij doorverwezen naar de reuma-consulent, deze belt mij morgen. Ik vraag me af of zij iets kan betekenen wat betreft de Metoject en MTX. Ik zit er ook aan te denken om een tijdje te stoppen met de injecties als ik Metoject moet blijven gebruiken, kijken of de uitslag en de jeuk dan zal verdwijnen. Ik zie geen andere manier om hier achter te komen.

Komen deze klachten bij jullie bekend voor?

Groeetjes Bianca.

• Sabine Le Blanc

Hoi Bianca,

Ik heb, toen ik net metoject gebruikte, ook heel veel last gehad van jeuk en plekjes, vooral in mijn gezicht. Ik heb er vanalles voor gekocht en ook in het ziekenhuis aangegeven. Ook mij is verteld dat het geen verband houdt met de mtx, maar ik merkte dat ik de dag na het spuiten gewoon veel meer plekjes kreeg. Waar ik ook heel veel last van had waren uitgedroogde lippen. Deze klachten zijn wel in de grootste mate afgenomen op dit moment. Ik weet niet of het kan maar ik gebruik wel veel meer folium zuur (6x per week) omdat ik veel blaren in mijn mond kreeg.

Sterkte!

Groet Sabine

• Bianca

Hoi Sabine,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben vandaag naar mijn apotheek gegaan en heb hen verteld van mijn klachten over de Metoject.

Ze hebben nu een ander medicijn geregeld. Het schijnt dat de MTX die ik vroeger spoot, niet meer gemaakt wordt.

Morgen kan ik het nieuwe medicijn ophalen, ik ben benieuwd hoe deze zal bevallen.

De verpakking is hetzelfde als de vroegere MTX, dus hopelijk ook weer scherpe naalden en niet zoals die Metojecct met die enorme botte naalden.

Groetjes Bianca.