pijnstillers slikken...meer pijn?

• christine

Hoi allemaal,

Heeft een van jullie wel eens mee gemaakt dat als hij of zij een redelijk grote hoeveelheid pijnstillers slikte, dan het idee had dat het haast niets hielp? dat je zelfs meer pijn kreeg? Zelf, door die operatie, een beetje meer pijnstillers moeten gebruiken (meloxicam, paracetamol, zaldiar) maar kreeg het vemoeden dat deze steeds minder werkten, en dat ik zelfs met minder gebruik ook minder pijn had.

Ik meen ook nog niet zo lang geleden hier iets over in de krant te hebben gelezen.

Ervaringen hiermee?

groeten

christine

• Pepe

Tja, lastige materie…

Heb ik nu meer pijn dan een jaar geleden, omdat het langzaam slechter gaat (en teveel werk) of omdat ik minder pijnstillers slik en spuit?

Ik weet het niet, maar feit is dat ik er wél een goed gevoel bij heb, ondanks de pijn.

Elke keer bedenk ik me de hoeveelheid pillen die ik per jaar laat staan nu.

Nog steeds 6 tot 8 Paracetamol elke dag, maar ja, je moet wel verder.

Ontstekingsremmers waren overbodig, want ik had geen ontstekingen. Klinkt logisch, maar ik dacht dat dit juist door de Celebrex kwam.

Nog steeds kan ik niet merken dat ik extreem warme gewrichten heb, dus wellicht had de dokter toch gelijk 1,5 jaar geleden.

Ik vind het nog steeds erg zwaar, elke dag en de huisarts blijft volhouden dat artrose slijtage is, maar als je doorvraagt blijkt hij toch wel te begrijpen waar de pijn zit en hoe moeilijk dit op te lossen is. De oorzaak van artrose (in mijn geval dus) is het lastige punt.

Zoals hij zegt: een Mercedes is wel een auto, maar alle auto's zijn geen mercedessen.

Voorlopig maar even kijken hoe het gaat…

• LindaP

Hoi Christine,

Pijn beleef je elke dag anders (in mijn beleving).

Als de zon schijnt kun je meer hebben dan op een druilerige dag.

Het is dan moeilijk te zeggen of je minder pijn hebt omdat je minder pillen slikt.

Ik slik 2 lyrica en 4 tramadol en de ene dag laat ik de tramadol (gedeeltelijk) staan en de andere dag heb ik er niet genoeg aan.

Vorige week heb ik 3 blokkades in mijn nek gehad. Dit ter bestrijding van de vreselijke artrose-pijn.

Nu maar afwachten of het minder gaat worden.

Wens je veel sterkte,

Linda

• Pepe

Ik ben ook heel benieuwd of het je helpt.

Vannacht was het héél slecht en ik kon de pijn ook niet plaatsen, want de buienradar zag er gisteren redelijk rustig uit;

een verspreid buitje en 1 à 2 mm. regen.

Maar als je nu naar buiten kijkt klopt het gewoon weer exact met de pijnlijke ervaringen van afgelopen nacht.

Je ziet de buien nu gewoon groeien en weggedrukt worden op de radar, bij die beelden heb ik de meeste pijn vaak al gehad.

Dus ik werd een beetje overvallen, meestal kan ik van tevoren nog zeggen dat er slecht weer aankomt.

• renkumse

hallo,

er is natuurlijk altijd een mogelijkheid dat bepaalde medicijnen elkaars werking juist versterken of verzwakken.als het goed is is de reumatoloog de aangewezen persoon om hieraan te denken voor hij wat voorschrijft.

• christine

hoi allemaal,

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Zo zie je maar weer hoe verschillend mensen zijn en daarbij ook het omgaan en reageren op ziekzijn en medicijnen.En dat je niet de enige bent.

Nu weer een paar dagen later heb ik, door het uit te proberen, gemerkt dat het gewoon de ene dag beter/ slechter gaat dan de andere dag.Wat ik ook doe of slik.

Dat ik soms te ongeduldig ben, want o wat haat ik dat afhangelijk moeten zijn van anderen en je lichaam. Wil gewoon veel te snel alles en ja…dat kan niet altijd.

Uit jullie reacties merk ik dat ieder hierin zijn weggetje zal moeten vinden, hoe cliche ook dan.

Maar nogmaals bedankt hoor!

groeten

• SilentTouch

Ben gestopt met pijnstillers ivm bijwerkingen. Gebruik nu alleen heel af en toe 2 paracetamol tabl.

Hierdoor heb ik wel een lichte toename van pijn maar ik voel nu veel beter dat er iets met me aan de hand is en waar precies. Hierdoor ben ik meer rekening gaan houden met mezelf, want laat duidelijk zijn dat de pijn me wel beperkt in mijn mogelijkheden. Alleen toen ik de pijnstillers gebruikte 2dd voelde ik de pijn niet en luisterde ik niet naar mijn lichaam, alleen als het heel erg was. Nu zoek ik naar therapie en lijk die ook te vinden in meer fietsen, zwemmen en oefeningen van de Mensendieck-therapie.

Ik herken me ook in het verhaal van Pepe mbt het weer. Vreemd dat ik meer pijn heb en stijver ben bij bepaalde weertypen, zelfs al voor ze er zijn, Ik voel ze als het ware aankomen maar kan er nog niet echt mee omgaan. Maar als het aan mij ligt laat ik de pijnstillers zo lang als het gaat weg en zal ik blijven proberen om zonder te kunnen functioneren, ondanks de beperkingen.

Succes, Mario.