wring hulpjes

• maia

Goedeavond.

Ik ben Maia en heb een tig aantal jaren fibromyalgie.

Ik heb me altijd redelijk kunnen bedruipen met allerlei foefjes echter nu heb ik grote problemen met het uitwringen van doekjes,zemen ,dweilen en kan niets meer verzinnen om toch zo gemakkelijk mogelijk te werken.

Ik heb gekeken op allerlei sites maar meestal zit het wringsysteem vast op een emmer.

Ik zoek een los systeem te gebruiken op kleine emmers zowel rond als vierkant.

Ik heb nu ook iets gezien ,een buis waar je je zeem in stopt en daar een daar met een staaf met dop op drukt zodat je het water verwijderd.

Kennen jullie dit ,of weet je een oplossing ,wat adviseer je/u mij?

Geen idee of je via de zkverzekering vergoedingen krijgt ,daar heb ik mij nog niet in verdiept.

Wel wil ik weten wat en welk hulpmiddel het beste werkt voor ik tot aanschaf ga ivm de idioot hoge prijzen.

bvd

Mvg Maia

• Anske

Beste Maia,

Probeer de slacentrifuge. Deze gebruik ik voor o.a. zeem en dweil. Natuurlijk krijg je dit niet helemaal droog en is een kleine oplossing.

Verder veel succes

• Pepe

Wat dacht je van de doek in de wasbak leggen en met een lege emmer erop drukken, dan kun je met je volle gewicht de doek uitdrukken.

Simpel en doeltreffend…

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

er bestaat een mini-wringer voor op je aanrecht…

mini-wringer

vanzelfsprekend bij allerlei winkels te krijgen, dit was de eerste de beste die ik vond.

Groetjes Marieke

• maia

Dank jullie wel voor het meedenken.

De slacentrifuge werkt inderdaad maar net niet goed genoeg,net zo als de truc met de emmer

Zelf rol ik als het niet gaat de vaatdoeken in een handdoek.

Ik heb een hulpmiddel nodig daar ik zelf bij het hz team werk van de thuiszorg ,het is mij gelukt om te werken met allerlei foefjes die ik bedacht had om zo gemakkelijk en ergonomisch doch efficent en schoon te werken ,echter de laatste mnd heb ik enorm veel pijn en kan dus niet goed wringen.

Nu kan ik een emmer lenen met wringsysteem maar dat is een zwaar ouderwets groot geval.

Ik fiets en dat ding is net te lastig te vervoeren..

Het systeem wat Marieke aangeeft lijkt mij idiaal.

Ik kende de site niet en ben er blij mee,dank je wel.

mvg maia

• sieneke

Als je nu zo'n grijze buis(afvoerbuis) bij de doe het zelf zaak gaat halen.

Deze kun je op maat zagen en er gaten in boren, meet een stok bv. kun je natte doekje er in drukken en het water komt eruit.

Sieneke

• maia

Dank je wel