nieuw matras

• hennie

we zijn op zoek naar en nieuw matras, hebben nu ± 10 jaar een latex matras die slecht wordt

ik wordt zeker 1 keer per uur wakker van de pijn en moet weer in een andere houding proberen te vinden

sta s'morgens met veel pijn en zeer stijf uit mijn bed

heefd iemand ervaring met m-line matrassen of eventueel andere matrassen

bvd hennie

• miranda1963

Ik heb een M-line matras. Het traagschuim bevalt heel goed.

Minder stijf bij het opstaan en minder pijn aan de gewrichten.

Ik had altijd last van drukpijn bij het gewone matras.

Klein minpuntje: het is een warm matras. Winterdag is dit natuurlijk heerlijk, maar zomerdag misschien wat minder. Nu moet ik zeggen dat het geen zweterig matras is, zoals wel eens wordt aangegeven bij Tempur. Deze is ook nog eens heel erg duur.

De M-line is een goede betaalbare optie. Nu geloof ik de 2e matras voor de halve prijs!

Mir@nd@

• Helma

Zelf heb ik nu 2 jaar ook een traagschuim matras en het bevalt prima,heb veel minder last van druk pijn en slaap daardoor ook beter door.

groetjes Helma

• Anske

Sinds 4 jaar hebben wij 2 x 1 persoonsmatras M-Line slowmotion IV.

Het is een geweldig matras, maar wij hebben geen last dat het in de zomer warmer is. Wij zouden geen ander matras willen hebben.

Ik vind deze matras(sen) wel prijzig. Per stuk (70x200) en betaald hiervoor 2 x € 799 en dit vind ik geen goede betaalbare optie. Exl. € 100 korting gekregen.

Is nu de 2e matras voor de halve prijs dan is dit mooi meegenomen.

• M.PRINS

hallo ik heb ook reuma ,,,reumatoide artritis nu 26 jaar

mijn ervaring met een bed is tog wel waterbed voor 90% gestabiliseerd

ik heb een waterbed nu 16 jaar zou nooit meer anders willen ik kan goed uitstappen

mer de harde rand om het bed heen wij hebben 2 aparte watermatrassen dat iedere

de tempratuur zetten die je zelf prettig vind ,,winter is het heerlijk warm zomer is het heerlijk koel

ik slaap altijd goed en heb geen pijn in de morgen meer als ik op moet staan .

hoop u een beetje heb geholpen maar iedere zijn eigen keuze voor een bed .

groetjes m prins

• tecko

Wij hebben zeker 20 jaar op een waterbed geslapen. Eerst een bed uit 1 stuk en later twee aparte waterbedden. Ik heb er nooit goed op kunnen slapen maar mijn man wel. Onze grootste motivatie was dat mijn man heel zwaar lichamelijk werk deed en ik vond dat hij goed moest kunnen slapen Een jaar of drie geleden heb ik de bom laten bartsen want ik kon niks meer, werd vaak wakker van de pijn en stijfheid ( niet wetend dat ik toen waarschijnlijk al reuma had) We zijn toen over gestap op de M. Line matrassen en we willen niet meer anders. Ruim een jaar gelden is geconstateerd dat mijn man en ik allebei reuma hebben ( Artrose en ik Reumatoide Artritis). Natuurlijk ben ik nog stijf als ik uit bed kom maar dat duurt niet zo lang meer dan voor deze matrassen ik slaap beter al word ik nog wel steeds 1 aa 2 keer per nacht wakker. Mijn man slaapt er ook prima op m.a.w. wij zijn tevreden en ja we zouden het iedereen aanraden al is het wel zo dat ieder mens verschillend is. Houd er ook rekening mee dat je een goed kussen koopt, want ook dat kan mede bepalend zijn voor je nachtrust.

Succes met de keuze die je gaat maken M.Line of niet.

gr. Marja

• 0

hallo

ik heb een ‘ gewoon’ matras.

heerlijk!

het was ook wel een duur/prijzig matras, maar slaapt heerlijk.

ik zou me goed laten voorlichten bij een goede beddenzaak.en goed gaan proefliggen. als reumapatient, is mijn ervaring, voel je al heel gauw wat goed ligt.

omdat wij thuis van die heerlijke matrassen hebben,is het op vakantie een groot probleem. we komen eigenlijk altijd eerder terug omdat we zo slecht slapen op die matrassen bij vakantieparken.( mijn man is rugpatient).

ik wil het merk wel voor je opzoeken hoor als je wilt, van ons matras.

laat maar even weten.

ik heb wel eens gehoord van reumapatienten dat ze uit een tempur matras zo moeilijk ‘ uit kunnen stappen’ omdat je toch wat dieper ligt als je er eenmaal in ligt.

succes!

• Joke (moderator)

Ik heb een aantal jaar een waterbed gehad maar met mijn reuma

vond ik het heerlijk liggen maar omdraaien hoooomaar werd er helemaal

gek van.

Dus gauw weg gedaan.

Nu heb ik alweer 4 jaar een boxspring helemaal het einde vind ik kan

er heerlijk in slapen en ook prima in draaien

Suc6 met je aanschaf.

gr Joke (moderator)

• Christa

Ik ben gelukkig met mijn Tempur: ik heb weinig tot geen last meer van mn rug (heb een hernia) en ik slaap naar mijn gevoel veel meer in hetzelfde aantal slaapuren als vroeger!

Wat betreft Tempur, wordt ook wel gezegd ‘you love it OR you hate it’ en natuurlijk is het geheel persoonsverbonden.

Er wordt hier en daar geklaagd over een aantal ‘nadelen’ van Tempur, maar het is natuurlijk inderdaad van belang dat je goed wordt geinformeerd door de verkoper in een beddenzaak.

Maar zijn de nadelen wel echt nadelen?

- Slechte ventilatie? Met het gegeven feit dat 80% van het vocht ´s nachts je lichaam verlaat via neus en mond, blijft er 20% over waarvan het meeste via hoofd en nek verlaat. Dus eigenlijk bestaat het probleem/nadeel niet!

- Warm? ´Tempur is zo warm´ betekent eigenlijk ´Tempur doet wat het moet doen´. Een goede bloedsomloop is het resultaat, omdat je arm bijv. niet beknelt raakt en pijn gaat doen. Daarbij ligt 85% van de klimaatsbeleving aan het dekbed, niet aan het matras!

- Slecht of niet draaien? Tempur zegt niet dat je helemaal niet draait, maar minder. Het lichaam bepaalt hoe vaak door hart-, nier- en andere lichaamsfuncties. Tempur zorgt er alleen maar voor dat je niet onnodig draait, want draaien haalt je uit je diepslaap.

- Tempur is hard? Klopt, vooral in de winter. Het tempurmateriaal past zich aan de warmte vd omgeving, dus als het koud is op je kamer, dan is je bed ook hard ja. Rustig gaan liggen is genoeg, drukverlagend materiaal werkt meteen op lichaamswarmte. Elektrisch deken kan dit ook voorkomen, maar slechts als voorverwarming boven het hoeslaken leggen voor 15 min (aanrader voor mensen met reuma en magere mensen zoals met annorexia).

Gelukkig heeft mijn dealer bovenstaande info mij wel verteld, zodat ik wist waar ik aan toe was. Vorige maand heb ik een ander dekbed gekocht, omdat het inderdaad toch best warm was (mijn slaapkamer is de bovensteverdieping met een plat dak, dus dan is alles wel warm natuurlijk). Ook deze is van Tempur en die regelt mijn lichaamtemperatuur, klinkt raar dat weet ik maar ik snap nu wel wat ze hiermee bedoelen. I LOVE IT!

• Pepe

Klopt helemaal…