Ik ben gelukkig met mijn Tempur: ik heb weinig tot geen last meer van mn rug (heb een hernia) en ik slaap naar mijn gevoel veel meer in hetzelfde aantal slaapuren als vroeger!
Wat betreft Tempur, wordt ook wel gezegd ‘you love it OR you hate it’ en natuurlijk is het geheel persoonsverbonden.
Er wordt hier en daar geklaagd over een aantal ‘nadelen’ van Tempur, maar het is natuurlijk inderdaad van belang dat je goed wordt geinformeerd door de verkoper in een beddenzaak.
Maar zijn de nadelen wel echt nadelen?
- Slechte ventilatie? Met het gegeven feit dat 80% van het vocht ´s nachts je lichaam verlaat via neus en mond, blijft er 20% over waarvan het meeste via hoofd en nek verlaat. Dus eigenlijk bestaat het probleem/nadeel niet!
- Warm? ´Tempur is zo warm´ betekent eigenlijk ´Tempur doet wat het moet doen´. Een goede bloedsomloop is het resultaat, omdat je arm bijv. niet beknelt raakt en pijn gaat doen. Daarbij ligt 85% van de klimaatsbeleving aan het dekbed, niet aan het matras!
- Slecht of niet draaien? Tempur zegt niet dat je helemaal niet draait, maar minder. Het lichaam bepaalt hoe vaak door hart-, nier- en andere lichaamsfuncties. Tempur zorgt er alleen maar voor dat je niet onnodig draait, want draaien haalt je uit je diepslaap.
- Tempur is hard? Klopt, vooral in de winter. Het tempurmateriaal past zich aan de warmte vd omgeving, dus als het koud is op je kamer, dan is je bed ook hard ja. Rustig gaan liggen is genoeg, drukverlagend materiaal werkt meteen op lichaamswarmte. Elektrisch deken kan dit ook voorkomen, maar slechts als voorverwarming boven het hoeslaken leggen voor 15 min (aanrader voor mensen met reuma en magere mensen zoals met annorexia).
Gelukkig heeft mijn dealer bovenstaande info mij wel verteld, zodat ik wist waar ik aan toe was. Vorige maand heb ik een ander dekbed gekocht, omdat het inderdaad toch best warm was (mijn slaapkamer is de bovensteverdieping met een plat dak, dus dan is alles wel warm natuurlijk). Ook deze is van Tempur en die regelt mijn lichaamtemperatuur, klinkt raar dat weet ik maar ik snap nu wel wat ze hiermee bedoelen. I LOVE IT!