bezuinigingen zorg: bijbetalen voor reumamedicijnen

• anniek

net gehoord op nos nieuws 13.00 uur:

er moet bijbetaald worden als patienten niet voor goedkopere medicijnen kiezen. verwacht wordt dat vooral reuma- en parkinsonpatienten hier de dupe van worden.

wat hangt ons nu weer boven het hoofd? waarom toch altijd dit gedoe? eerst al de discussie over bijbetalen voor de ergotherapie (gaat gelukkig niet door) en dan nu dit weer…….

ik word er soms wel moedeloos van…

• 0

ik krijg altijd de goedkopere variant van een medicijn.

dit wordt geeneens met mij overlegd.

dus voor mij verandert er niks.,

• anniek

http://www.medicalfacts.nl/2010/07/02/chronische-patienten-gaan-honderden-euros-bijbetalen-voor-geneesmiddelen/

krijgen we straks biologicals en dergelijke nog wel vergoed????

• karl

…dat 60 miljoen euro, gevonden moet worden door patiënten minder snel te laten kiezen

voor duurdere medicijnen. Patiënten krijgen voor veelvoorkomende geneesmiddelen zoals

cholesterolverlagers en maagzuurremmers alleen de prijs van de goedkoopste variant vergoed.

Alleen degenen die de duurdere medicijnen echt nodig hebben, kunnen deze volledig declareren.

Volgens het ministerie van Volksgezondheid zullen door de verschuiving in de bezuinigingen

mensen met reuma, parkinson en epilepsie meer gaan betalen….

bron: Reformatorisch Dagblad

groeten van karl

• 0

tuurlijk krijgen we de biological nog wel vergoed.

daar twijfel ik niet aan.

het gaat echt om de goedkopere variant van veelgebruikte medicatie zoals karl al plaatst.