Elektrische fiets, ervaringen?

• Anske

Beste Karl,

Misschien een alternatief…kijk eens naar een goede 2e hands elektrische fiets. Vraag evt. naar de voorwaarden i.v.m. garantie. De kosten hiervan zijn een stuk minder.

Veekl succes.

• Chr. Fritz

Wie heeft er ervaring met het fietsen met een E-bike in Zuid Limburg ?

vr. groet, Chris

• christine

Hoi Karl,

Misschien ben ik wel te laat met reageren maar doe het toch.

Zelf heb ik na veel wikken en wegen een Giant gekocht, via fietsplan. Weet niet of dat voor jou een mogelijkheid is?

Zelf zou ik geen 2e hands kopen omdat de accu dan al weer aan vervanging toe is, kosten ongeveer 400 euro….

Dus in het ergste geval komt dat er uiteindelijk weer bij.

Ik heb een fiets met de aandrijving in het voorwiel en dat maakt hem wat zwaarder met sturen maar je wordt “voortgeduwd” wat fijner fiets vind ik. Verder fiets hij wel zwaar, niet te doen, als je accu leeg is. Dus tijdig opladen.

Ik kan er met normale omstandigheden een kleine 60 kilometer mee voorrruit, en dat maakt dat ik weer lekker op de fiets naar het werk kan. Als de accu er niet aan zit dan is het een redelijk lichte fiets. Makkelijk als hij op de fietsdrager mee moet.

Verder schijn je ook als je een goede gewone fiets hebt, je er op deze een trapondersteuning op te kunnen laten zetten.

Alleen weet ik niet hoe en waar….maar misschien via google?

Succes met je keuze, ik zou niet meer zonder willen en kunnen!

christine

• karl

Hallo Christine,

Uiteindelijk geslaagd voor een elektrische fiets. (sept. 2010)

Een tweedehands fiets, maar wel bij een rijwielhandel

en met een jaar garantie, dus ook op de accu.

Ben er blij mee, maar zou 'm eigenlijk meer moeten

gebruiken ;) …het is een Sparta geworden !!

groeten van karl

• Anske

Toen ik jouw berichtje las met de vraag: Wie heeft er ervaring met het fietsen met een E-bike in Zuid Limburg heb ik met mijn electrische fiets de St. Pietersberg gaan beklimmen!!!!!!!!!!

Ik heb een E bike: Quick windmee al 3 jaar maar nog nooit zo'n grote berg opgeweest. Mijn ervaring: geweldig en zonder moeite.

Dit merk heeft een accu waar je maar 25 km. mee kunt fietsen, zodoende heb ik 2 accu's.

Mijn man heeft dezelfde E Bike enkele weken ingeruild voor een Gazelle die een accu heeft voor 75 km. Maar halverwege de Pietersberg is hij kunnen afstappen omdat hij niet boven kwam en ik had de grootste lol. Direct naar de fietsenwinkel gegaan en de Gazelle was niet goed afgesteld.

Ik weet niet in welke Limburgse plaats jij een E Bike wilt uitproberen?

Advies: heb je plannen voor een E-bike te kopen v.t.v. de St. Pietersberg op.

Veel succes

groetjes Anske

• Marian

Beste Anske, ik heb een Giant e-bike met 2 accu's en ook de St. Pietersberg beklommen. Gaat prima. Een superfiets!

We hebben de Bodensee gefiets in 2010.

In 2011 Ahrdal-Kylldal-Moezel-Rijn. Alles zelf georganiseerd en op de bonnefooi. Super vakanties!

Dit jaar langs rivieren en door dalen in Oostenrijk.

Mijn man heeft een trekkingfiets en heeft een leuke uitdaging aan deze sportieve vakanties.

• Wilmy

Hoi Marian,

Wij zijn van plan om rondje Bodensee te gaan fietsen. ik lees dat jullie dat in 2010 hebben gedaan

Heb je goede tips voor me?? Goed hotel, bezienswaardigheden, routes ??

• hvh

Besef me dat het onderwerp al weer wat verouderd is maar wil toch even mijn ervaringen laten weten. Ik heb gister een batavus padova limited edition gekocht met ion batterij. Ik heb er heeeeeeel lang over gedaan om een keuze te maken. Ik ben toen ik mega aanval had naar een fietsen winkel gegaan (ik dacht als ik nu op een fiets kan fiets is het een goede fiets) en heb twee modellen uitgeprobeerd. Het eerste model was ik voor het einde van de straat al klaar mee, daar kon me vriend op verder (heel charmant een man van bijna 2 meter op een dames fiets ala mijn formaat hihi, maar hij heeft het voor me gedaan!) op de andere, de padova, heb ik gewoon lekker gefietst. (niet super lang want dat ging echt niet) maar lang genoeg om te bepalen of dit een fiets voor mij was. Het was een pijnlijke maar goede ervaring. Al met al heb ik dus een batavus padova gekocht en ik ben echt super blij.

Groetjes