hoi allemaal,
als onderdeel van een alternatieve behandelmethode die ik overweeg zou ik een ontgiftingskuur moeten volgen.
Op zich zie ik hier niet zo tegenop, ware het niet dat mijn reumaconsulent het mij een paar jaar geleden toen ik dit al een keer zelfstandig wilde proberen ten zeerste afraadde. Dit omdat afzettingen van jaren van medicijngebruik (opslag in vetcellen e.d.) kunnen loskomen en in de bloedbaan komen.
Ik hoor verschillende dingen: de een zegt als het kortdurend en onder begeleiding is, kan het wel, de ander zegt absoluut niet doen. Omdat ik al 25 jaar medicijnen gebruik, ben ik wel een beetje teruggeschrokken voor deze stap, gezien wat de reumaconsulent tegen me zei. De therapeut heeft me verteld dat dit onder begeleiding gebeurt en geleidelijk plaatsvindt.
Wie heeft ervaringen met medicijngebruik en ontgiften, of kan me meer vertellen over de voors/tegens/risico's? Of hoe ik het het beste kan aanpakken?
Ik ben erg benieuwd wie hier al dan niet baat bij heeft gehad en ook hoe het ontgiften in zijn werk ging en of je (nadelige) gevolgen hebt ondervonden van het loskomen van “medicijnresten” (wat voor gevolgen kunnen dit eigenlijk zijn?).
Alvast heel erg bedankt!
groetjes,
Annika