Hypotheek en gezondheidsverklaring!!!

• Jopie1982

Zoals jullie in eerdere berichten hebben kunnen lezen heb ik een huis gekocht. Inmiddels was ik lekker bezig met spulletjes kopen enz. want alles was eigenlijk geregeld.

Maar nu kwam er ineens een reactie m.b.t. de gezondheidsverklaring, WHAAAAAAAA!

Hoop stress en spanning dus.

Heeft één van jullie wel eens een lening proberen af te sluiten die niet geaccepteerd werd door de gezondheidsverklaring?

Bah….ik baal er trouwens goed van. Ik heb een goede baan, heb voldoende inkomen en ben ook nog niet afgeschreven, maar als chronisch zieke wordt je wel zo behandeld.

Heb er echt even de pest in, wij hebben het al moeilijk genoeg en ze maken het ons alleen maar moeilijker.

Zucht sorry hoor niet boos tegen jullie gericht hoor maar ben er even helemaal klaar mee.

• Paul (moderator)

Wat heb je voor 'n reactie gekregen?

Paul (moderator)

• Jopie1982

Op dit moment dat het niet geaccepteerd wordt. Nu zal er overleg gepleegd gaan worden met reumatoloog/evt huisarts. Ik wist niet dat, dat allemaal maar zo mocht zonder mijn toestemming, dus daar ben ik ook al zwaar pissig over.

Bah heb er echt de balen in. En eerlijk gezegd weet ik ook niet goed wat ik er mee aan moet.

Ja…..gewoon afwachten maar dat voelt ook niet goed.

Morgen denk ik zelf maar eens naar het ziekenhuis bellen.

• SabineB

Is dit in verband met je levensverzekering? Dat werd bij mij ook lastiger! Uiteindelijk, na overleg met de reumatoloog door de verzekering, hoef ik alleen maar meer premie te betalen hiervoor.

Ik weet trouwens nog wel dat ik toen eerst zelf toestemming heb moeten geven voordat ze contact mochten opnemen met de reumatoloog!

Succes ermee!!!

Groetjes, Sabine B

• Jopie1982

Nou ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.

Maar het is wel super fijn te lezen dat jij het in elk geval wel voor elkaar hebt gekregen. Want ik zag het huis al helemaal aan mijn neus voorbij gaan.

En tja….meer betalen, gelukkig betalen we ons ook al niet blauw aan alle andere extra zorg.

• aletta

Je wordt altijd wel geaccepteerd voor een levensverzekering, tenzij je een terminale ziekte hebt. En zelfs dan ( ik ken iemand die nog maar 3 maanden te leven had, en wel een huis kon kopen, je wil alleen niet weten hoe, maar hij wilde zijn vrouw en ongeboden zoontje een huis nalaten) maar de premie kan enorm oplopen. Ik betaal 5x zoveel als mijn man (roker en ook niet helemaal gezond). Het was voor ons de enige manier om een huis te kunnen kopen (ik ben kostwinnaar).

Ik wil je dus niet heel depressief maken nu, maar bereid je maar voor op een schok.

• Joke (moderator)

Ik wil even reageren dat je niet altijd geaccepteerd wordt

voor een levensverzekering dat heb ik zelf nl. meegemaakt.

Jaren geleden wilde mijn man en ik een levensverzekering

voor beide afsluiten nou dat ging dus mooi niet door.

Voor mijn man was het geen enkel probleem maar voor mij

wel heb nl een ziekte waardoor ik gemakkelijk stolsels in

mijn bloed krijg en dus ook al een trombose been , een

longembolie en 3 T.I.A.s heb gehad.

Ze zeiden keihard tegen mij dat ik geen levensverzekering

kon krijgen omdat het vrijwel zeker was dat ik niet zo oud

zou worden ………….nou dat sloeg in als een bom.

Maar wat ik ook probeerde tot op de dag van vandaag geen

levensverzekering.

Duzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz………

gr Joke (moderator)

• Jopie1982

Ik had voor de 18de alles rond moeten hebben (morgen dus) en dat is niet gelukt. Gelukkig heb ik uitstel kunnen krijgen tot de 25ste, maar of dat voldoende is. Ben echt ontzettend verdrietig, boos, alles door elkaar heen. Tuurlijk het zal heus wel goed komen, maar mijn gevoel en verstand geloven dat nog niet.

• Paul (moderator)

Hoi Jopie,

Morgen is het de 25e… heb je alles rond kunnen krijgen?

Paul (moderator)

• Jopie19892

Helaas nog steeds is niet alles rond. Ben op dit moment dan ook een beetje aangedaan.

Het zou kunnen zijn dat het morgen nog rond komt, maar op een gegeven moment begin je de hoop wel te verliezen. En dan is geen fijn gevoel.

En het stomme is, gisteren belde de notaris dood leuk om wel een afspraak te maken voor de sleuteloverdracht….

Nou ja….beetje (behoorlijk) uit het veld geslagen zit ik nu maar mijn werk te doen in de hoop dat het goed komt……..!