NuDrive

• Marieke (Beheerder)

Hoi Allemaal,

Heeft er iemand al ervaring of kennis gemaakt met de NuDrive? Ik kwam het tegen op de supportbeurs.

Groetjes Marieke (Beheerder)

• Janny71

Hoi,

Ik heb er nog nooit van gehoord.

Wat mag dat zijn?

Janny

• Paul (moderator)

http://www.nu-drive.com

-kuch- -kuch- -kuch- :o

(verslikt zich in koffie)

1400 euro?? Nou nou…

Paul (moderator)

• aha

Ik zag dat de prijs nu al 2500 euro is. dat is gewoonweg belachelijk. ik voel me dan echt in de zeik genomen door zo'n bedrijf. je kunt mij niet vertellen dat dat systeem 2500 euro moet kosten. last time I checked was ik lichamelijk gehandicapt, niet geestelijk. Verder is het systeem wel mooi, op een vlakke ondergrond dan. Remmen blijft lastig met deze dingen als je schouderklachten hebt. Als we dan toch met geld gaan gooien, kun je beter voor het alber emotionsysteem gaan. kost een paar centen meer, maar dan heb je ook echt wat.

• Joke (moderator)

Beetje errrrruggggggggggggggg veel geld.

gr Joke (moderator)

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

Ik heb de NuDrive, vergoed gekregen overigens door de gemeente. Ik heb niets gehoord over forse prijsstijgingen maar toen ik offerte aanvroeg kwam deze rond de 1500 euro uit.

Meditas, die de Nudrive vanuit Engeland importeert en levert is een zeer fijn bedrijf om contact mee te hebben. Ik heb uitgebreid mogen testen en proefdraaien om zeker te weten dat het voor mij het juiste hulpmiddel zou zijn en ik vind het dus erg jammer dat iemand die er weinig of geen ervaring mee heeft hier een dergerlijke mening neer zet.

Vooruit bewegen scheelt me denk ik tussen de 30-50% kracht in schouders afhankelijk van de ondergrond. Ik kan met de Nudrive hellingen op die ik zonder Nudrive niet eens op zou komen. Remmen (zeker met hoge snelheid, bijvoorbeeld van een helling) kost helemaal geen kracht en gaat super soepel. Ik heb ook de Emotion geprobeerd wat ook een mooi systeem is maar deze weegt 24 kilo wat voor mij betekent dat ik m'n rolstoel met aandrijving niet meer zelfstandig in en uit de auto krijg. Even ten opzichte van de NuDrive, die weegt 4,5 kilo in delen de twee handels pak ik los uit de auto en wegen ieder 1,4 kilo per stuk, de twee spaakdelen wegen ieder een kilo en zitten altijd in mijn rolstoel ook als ik de NuDrive niet gebruik. Ook voor je polsen is de Nudrive beter omdat je je pols recht houdt en niet hoeft te draaien zoals bij een normale hoepel beweging (emotion).

Mijn schouderontstekingen zijn met zeker de helft of meer verminderd.

Mocht iemand er meer over willen weten dan vertel ik er graag nog meer over.

Groetjes Marieke (beheerder)

• Erik

Wat ik zo zie is dat je vooruit kunt en kunt remmen. Kan practisch zijn.

Maar ik heb een paar vragen/kanttekeningen.

Achteruit wil niet(?), laat staan balanceren op de achterwielen (lijkt mij) En wat gebeurd er met de handels als je dit met de wielhoepels doet? Hoe kom je een stoeprand over? Ik wip daar altijd overheen, maar dat lijkt me met deze dingen lastig.

Benieuwd naar je reactie

Wat de prijs betreft, het kan zomaar voordeliger zijn om je spullen in het buitenland te kopen. Mijn rolstoel kostte in NL 2700 euro, in de VS nog niet dat bedrag in dollars. Had je zomaar het ticket eruit.

Voor GB is de reis nog een stukje voordeliger en het is een leuk uitje!

Erik

• Marieke (Beheerder)

Hoi Erik,

Achteruit kan natuurlijk wel (zou gek zijn anders) je kunt het op twee manieren doen, in z'n “vrij” en dan achteruit roeien zeg maar of handels iets naar buiten duwen, naar voren duwen en dan naar achteren duwen zodat ze in de tandwielen grijpen. Ik weet niet of je dat zo snapt… YouTube heeft mooie filmpjes over de NuDrive… Je mag m ook altijd de mijne een keer uitproberen. Ik sta altijd op twee wielen ook met de Nu Drive, hetzelfde als normaal. Een korte (geremde) beweging naar voren en je kantelt naar achteren en staat op twee wielen. Dit kan allemaal ook met de wie hoepels terwijl de NuDrive erop zit. Ik vind het soms fijner met name achteruit als het smal is om dan de hoepels te pakken voor iets meer fijn gevoel nog, heb nog niet de gewenning bij de NuDrive die ik bij m'n rolstoel heb. Dan vallen de handels (in neutraal) op twee steuntjes die uitsteken of als je die niet monteert (ik ben nogal eigenwijs haha ik heb ze er niet op zitten) je hangt ze met een touwtje of elastiekje aan je pols…

Wanneer ik stil zit zet ik d NuDrive in versnelling en m'n wiel op de rem dan blijft de NuDrive in het tandwiel hangen in de stand waar hij dan staat.

Stoepranden zijn ff lastiger, is wennen maar eenmaal gewend precies hetzelfde als normaal… Opwippen en doorrollen…

Ik zeg al, heb offerte gehad van Meditas zelf en die was geen 2700 euro dus ik weet niet waar de prijzen op gebaseerd zijn. En ik kreeg hem vergoed.

Groetjes Marieke

• Erik

OK bedankt voor je uitleg.

Ik kan me indenken dat dit in sommige (misschien wel veel) situaties handig kan zijn.

Voor mezelf ben ik er niet uit. Je (stoel) wordt er breder en zwaarder door en ik heb nu net zo'n mooie compact opvouwbare kuschall.

Maar het is zeker iets om in het achterhoofd te houden!

vr. gr.

Erik

• Marieke (Beheerder)

Hoi Erik

Ook ik heb een Kuschall, K4. Mijn rolstoel wordt er niet breder op zonder handels. Met handels iets.

Je woont niet ergens in de buurt? Je mag hem best een keer uittesten?

Je kunt me mailen bobkekeuten@hotmail.com

Groetjes Marieke