Oogonsteking

• Irene

Hallo,

Ik was benieuwd of er onder jullie ook mensen zijn met een chroniche oog onsteking.

En wat heb je gekregen van de arts… Ik had namelijk ooggel en deze helpt niet nu moet ik morgen

weer terug en dan gaan ze verder kijken. Waar het ieder geval mee te maken heeft is de reuma…jiepi

Gr Irene (:P)

• Pepe

Ik heb een keer een creme gekregen voor onder het ooglid, na drie verschillende druppels geprobeerd te hebben.

Die creme hielp meteen.

Oogklachten kunnen veel redenen hebben, dus een eenduidig antwoord is niet zomaar te geven.

Nog steeds heb ik vaak last van branderige ogen, dit zou ook kunnen komen van een lichte vorm van hooikoorts.

De scherpte waarmee ik zie wisselt ook nog steeds, afhankelijk van de hoeveelheid pijn.

De ogen zijn al diverse malen opgemeten en ze komen er niet achter wat de reden hiervan is.

Kunsttranen hielpen soms ook wel, de ene soort meer dan de andere, ik moest wel vaak druppelen.

• miranda1963

Hallo Irene,

Bepaalde medicijnen die bij reuma worden voorgeschreven kunnen ook ontsteking van het oog veroorzaken.

Wat Pepe al aangeeeft willen kunsttranen bij chronische klachten wel eens helpen.

Ik heb in een ver verleden als eens een flinke irisontsteking gehad door het gebruik van Prednison. Ik lag toen al in het ziekenhuis en is dit direkt behandelt met antibioticazalf voor in het oog. Heeft best een tijd geduurd voor het was genezen.

Druppelen met kunsttranen is het proberen waard.

Zelf gebruik ik ze ook en soms moet ik ook veel druppelen, maar het verzacht.

Groetjes Mir@nd@

• Joke (moderator)

Hoi Irene,

Ook ik heb vaak last van mijn ogen dat komt volgens mij door de Plaquenil en hiervoor

druppel ik regelmatig mijn ogen met kunsttranen of een soort andere druppels.

Suc6 ermee.

gr Joke (moderator)