ontstekingen aan de peesaanhechtingen

• marthy

Ik heb nu 20 jaar Artritis psoriatica en slik 11 jaar MTX, wat goed helpt tegen de gewrichtsklachten, De laatste jaren krijg ik steeds meer last van ontstekingen bij de aanhechtingen van de pezen, vooral rond de enkels en knieën. Ik probeer veel te bewegen, zwemmen, wandelen en fietsen, doe ook veel oefeningen, maar helaas, iedere keer weer problemen met die onderbenen. Ik heb Arcoxia erbij geslikt, hield ik teveel vocht van vast en slik nu Naproxen, maar helpen doet het niet.

Al die nieuwe geneesmiddelen, die biologicals, zouden die helpen tegen die peesontstekingen en zal ik daarvoor dan in aanmerking komen?

Of zijn er nog andere middelen die ik zou kunnen proberen.

Graag jullie reacties.

• aletta

hoi

ik heb hier ook veel last van. Ik gebruikte Enbrel, daardoor werd het wel iets minder had ik het idee. Stomme vraag misschien, maar beweeg je niet TE veel? Overbelasting kan ook die ontstekingen veroorzaken.

Het enige dat bij mij echt helpt zijn cortisoneninjecties (maar ja, daar zitten ook weer nadelen aan he)

• Alphons

hoi,

ik gebruik naast de MTX ook Ibuprofen en zo nu en dan een prednison injectie in pezen die te erg zijn ontstoken.

Ik heb gemerkt dat door regelmatig te bewegen en te rusten ik het minst last heb van de peesontstekingen.

Als ik teveel in beweging ben geweest krijg ik dat de volgende dag op mijn bordje maar als ik te weinig beweeg verstijven mijn gewrichten en spieren ook. Het blijft een mix van beide.

Wel helpt het bij mij om in een infraroodcabine te zitten. Deze hebben ze sinds kort bij mijn fysiotherapeut waar ik medisch fitnes heb.

Groet en sterkte

Alphons

• Joke (moderator)

Hoi,

Ook ik heb regelmatig last van peesontstekingen en krijg hiervoor dan ook regelmatig spuiten met

prednison in het gewricht of buurt van de pees dit helpt mij de ene keer goed en de andere keer

bijna helemaal niet.

Het is ook bij mij duidelijk het geval dat ik het niet moet overbelasten dus zeker niet te veel te doen

want dan kan ik het bezuren met een gewricht of peesontsteking.

Dus i.d.d. afwegen wat de beste remedi voor jou is en ook ik slik buiten de MTX en Sulfla en Plaquenil

ook diclofenac dus vraag het aan je reumatologe of reumaconsulent misschien kunnen die je verder

helpen het is dus voor iedereen anders

Suc6

gr Joke (moderator)