Verkiezingspijn

• Geert

9 juni komt dichterbij en het blijft voor mij een lastige keuze….. Alle partijen praten weinig over de mensen met beperking. Tot nu voel ik me het best passen bij GroenLinks…. maar PvdA en SP hebben ook nog redelijk ook

wat vinden jullie?

groenlinks beste partij voor gehandicapten

• Jopie1982

Ik ben er absoluut nog niet uit. Voor mij zijn behalve boven genoemde meer punten waar ik op dit moment erg mee bezig ben en wat ik ook erg belangrijk vind.

Ik wil van het weekend er echt even rustig voor gaan zitten.

Zie alleen nu al wel op tegen alle veranderen, die pakken zelden positief uit.

• Gregory

Het is helaas zo dat je niet alleen de verkiezingsprogramma's

moet beoordelen, maar ook de betrouwbaarheid van de partij,

de mogelijke coalities, etc…

Ik stem overigens ook links, twijfel tussen GL en SP.

Gregory

• anniek

hallo allemaal,

ik denk dat het niet uitmaakt of je door de kat of de hond gebeten wordt…….chronisch zieken en gehandicapten zijn nu eenmaal een partij die geen grote spelerszijn in het machtsveld van vakbonden en brancheorganisaties.

ik ga er maar vanuit dat met het smeden van een coalitie de scherpste kantjes van de plannen er nog wel afgeschuurd worden maar denk wel dat we de komende jaren flink gedupeerd worden door snijden in voorzieningen, toeslagen en wat al niet meer.

Dat hebben we immers ook de afgelopen kabinetsperiode gezien met het afschaffen van de aftrek bijzondere ziektekosten. De regelingen die daar voor in de plaats zijn gekomen dekken lang niet de teruggave die je eerder kreeg bij het doen van aangifte inkomstenbelasting.

solidariteit is iets wat al lang niet meer bestaat in het politieke krachtenveld. Ziekte wordt gezien als een stuk eigen verantwoordelijk…….:X:S

• Pepe

…en als een kostenpost; chronisch zieken worden immers maar zelden ‘beter’.

Hoe hard je ook werkt, je bent en blijft een risicofactor, anders zul je nooit écht bekeken worden.

Zo lang je je best doet en niet ziek wordt is het goed, maar o wee als je de verkeerde kant op gaat, dan is de liefde snel bekoeld.

En kosten zijn er om geelimineerd te worden…dus dan weet je waar je aan toe bent.

• Geert

tja niet veel vertrouwen in de heren politici. Over dames kunnen we niet spreken, die zijn er simpelweg te weinig. Volgens mij zou dat echt veel schelen om het sociale gevoel in de politiek meer benadrukt te krijgen.

Overigens als ik me niet vergis zijn er zo'n 1,5 miljoen mensen met beperkingen. Dat zijn toch behoorlijk wat zetels (vorig jaar waren er +/- 66.000 stemmen voor een zetel nodig dus dat waren 24 zetels).

hoe dan ook ben ik er bij geen enkele partij van overtuigd dat chronisch zieken er beter van worden. In de coalitie moeten we inderdaad maar hopen op het beste…en ik heb sterk het gevoel dat dit idd het minste snoeien in de kosten is.

• Kees

Tja, als ik de peilingen mag geloven hebben we straks Dhr. Mark Rutten als premier en Dhr. Wilders als vicepremier en het CDA ( tenminste als alle kopstukken niet weglopen ) als hekkensluiter om tot een coalitie te komen.

Dat zal dan een aardige ruk naar rechts worden. Ik heb hier een oud boek liggen van 2000 jaar geleden en daar staat al in dat de rijken steeds rijker en de armen armer zullen worden. Nu bestaat rijkdom m.i. niet alleen uit geld en goed.

Bij brood alleen kan een mens ook niet echt leven.

In deze maatschappij met zijn invidualisering en marktwerking tel je dus mee of niet mee. En die grens lijkt steeds scherper te worden. Een beetje solidariteit en omzien naar elkaar zou m.i. geen kwaad kunnen.