mri

• christine

hoi allemaal,

Vandaag een mri laten maken van mijn schouder, en wat viel dat tegen.

Omdat er erg weinig ruimte was inde schouder voor de contrastvloeistof moest er 3x geprikt worden, deed echt erg zeer.Ben onderhand wel wat gewend maar goed…

Heeft een van jullie ook zo'n pijn na die tijd gehad? valt mij gewoon tegen:(

De radioloog zei dat mijn sleutelbeen tegen mijn bovenarm schuurt en dat ik daar ook zo'n pijn van heb.

Kortom wie o wie kent dit gedoe?

alvast bedankt voor elke reactie.

groetjes

• Joke (moderator)

Hoi Christine,

Komt mij niet bekend voor maar wil je veel sterkte wensen.

gr Joke (moderator)

• anniek

hoi christine,

ik moet volgende week donderdag een mri van mijn schouder. hoop dat het niet zo gaat als bij jou………

maar je hoort het nog.

groet, anniek

• christine

hoi anniek,

sterkte volgende week en misschien gaat het bij jou gewoon beter, wilde je niet bang maken hoor!

hoor nog wel van je.

groeten

christine

ps ik had voor die tijd nog gauw effe een pijnstiller ingenomen, misschien een ideetje voor jou?

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik heb ook een mri van mn schouder gehad… Ik moest heel vreemd liggen, dat was het lastigste deel voor mij.

Verder geen last van gehad

Groetjes Marieke (beheerder)

• Jopie1982

Mmmm vervelend nooit tof als ze dat drie keer moeten doen. Gelukkig heb ik daar geen ervaring mee.

Vind alleen het inspuiten wel heel vervelend voelen.

Kunnen ze verder ook nog wat voor je betekenen m.b.t. je schouder?

• anniek

hoi christine,

heb jij de uitslag van je mri al? En wat zijn de vervolgstappen?

De mri op zich viel mij mee maar in mijn ziekenhuis doen ze de contrastvloeistof toedienen via een injectie met een hele grote volle spuit met contrastvloeistof in de holte van je elleboog, dus waar ze normaal bloedprikken voor onderzoek. Moest daarna weer 20 minuten naar de wachtkamer want dan moest de contrastvloeistof zich verspreiden in je lichaam (en dus ook naar de schouder). Kreeg bij de mri wel een speciaal gevaarte om mijn schouder gebonden en mijn rechterarm werd helemaal met banden vastgesnoerd zodat die geen kant op kon.

Heb er na de tijd ook geen last van gehad maar dat komt natuurlijk ook omdat ze niet in het schoudergewricht aan het klooien zijn geweest met een spuit.

hartelijke groet, anniek

• Kees

Hoi Christine,

Zelf heb ik in de loop der jaren al meer dan 100 injecties gehad in mijn knieen. Mijn eerste reumatollog kon heel goed prikken. Toen deze met zijn pensioen ging en ik bij mijn tweede tevens huidige reumatoloog terecht kwam trof ik het weer bijzonder. Deze kan ook geweldig prikken. Hij tekent even de plaats af waar de injectie moet plaatsvinden en zegt dan: We zullen hem er even inrammen. En voor je het weet is dat gebeurd en heb je er niets van gemerkt. In mijn rechter schouder heb ik een paar maanden geleden voor de eerste keer een injectie gehad. Dat schoudergewricht is van zeer inferieure kwaliteit en toch heb ik van de injectie niets gemerkt. De reumatoloog stond achter mij zodat ik er geen zicht op had. Nu kan ik mij over het algemeen goed ontspannen voor de injectie en dat scheelt. Maar voor een MRI kun je degene die je injecteerd meestal niet zelf uitzoeken. Gelukkig ben je dan als je een reumatoloog hebt die goed kan prikken en die er ook bij aanwezig is zoals een MRI wat bij jou het geval was. Meestal is mijn reumatoloog er wel bij aanwezig. Was dat bij jou ook het geval?

Groeten,

Kees

• anniek

hoi allemaal,

De uitslag van de MRI: er zit een cyste in de schouder op de plek dat ze eerst dachten dat er een slijmbeurs ontstoken was maar nog een groter probleem: een pees is helemaal versleten en heeft het erg moeilijk omdat ie te weinig ruimte heeft in de schouderkap. Daar komt ook de pijn vandaan.

Conclusie: doorgestuurd naar de orthopedisch chirurg, de reumatoloog adviseert een operatie.

Na de geconstateerde artrose in de nek een maand geleden, kan dit er ook nog wel weer bij……Het houdt gewoon nooit op.

Herkent iemand van jullie dit of heb je hier wel eens vaker van gehoord?

Soms zou je er echt moedeloos van worden!

groet, anniek

• Pepe

Veel sterkte…

Bestaan er ook kunst-schouders?

Dat vroeg ik me van de week ook al af, toen een collega met vergelijkbare klachten kwam.