Beste mensen,
Op 12 februari 2010 heb ik een totale heupprotege gekregen. Binnen 40 minuten zat deze in mijn been. gedurende 3 maanden voor deze operatie ben ik op krachttraining gegaan bij de fisio. Ik stond versteld van mijzelf dat ik de volgende dag na de opratie zo van bed opstond op mijn niet geopreerde been. Het bloed dat je kwijtraakt tijdens de operatie en ook daarna via een drain krijg je tegenwoordig per infuse terug. Dat lukte bij mij niet omdat mijn bloed al stolde tijdens de opvang. Dus kreeg ik het van een donor. Het herstel ging wel trager dan bij gezonde personen. Na 13 dagen mocht ik naar huis. De volgende dag echter schoten er inwendige hechtingen los en dat was geen pretje. Met de ambulance weer terug naar het ziekenhuis. Geen opratie vanwege het gevaar van binnendringen van een bacterie, het zou vanzelf weer goed komen. En dat was ook zo. Nu 10 weken na de opratie loop ik weer zonder krukken in huis en merk ik geen verschil meer tussen mijn eigen rechter heup en het linker kunstgewricht en Ik kan er ook goed op slapen Beide benen zijn exact even lang gebleven en dat vind ik knap van de chirurg Dr. van der Eeden uit Alkmaar die mijn kunstheup binnen 40 minuten plaatste. Ik heb de tijd die de operatie duurde ook zelf bij kunnen houden. Had zelf uitzicht op de klok en door de ruggeprik ontging mij niets.
Wel is het bij mij zo dat de reuma behoorlijk is opgevlamd na de opratie. Komt misschien ook omdat je het enige tijd zonder MTX moet doen. Ben met de MTX 3 weken geleden weer begonnen en hoop dat het snel weer aanslaat.
Ik kan deze ingreep iedereen aanraden als het zeuren wordt met een door de reuma aangetast heupgewricht.