toiletverhoger

• Qwerty

Hai,

Ik zag in een hulpmiddelen-internetwinkel een artikel,

een toiletverhoger. Een soort zacht kunststof opzetrand

die je toilet een cm of 10-12 verhoogd.

Te koop als alternatief voor een verhoogde toiletpot,

maar ik vroeg me af of het werkt. Iemand ervaring???

Liefs,

Qwerty

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ik ken het van toen mijn schoonmoeder kanker had. Het werkte prima die zij had.

Zelf heb ik gewoon een verhoogd toilet..

Groetjes Marieke (moderator)

• Pepe

Mijn moeder had er ook een, ging best goed; maar je moet ‘gewoon’ een verhoogd toitel kunnen krijgen van de gemeente via de WMO.

• anniek

hoi Qwerty,

Een verhoogd toilet hoeft niet altijd de beste oplossing te zijn. Dit is afhankelijk van je lengte. Ik krijg binnenkort ook een aanpassing van het toilet maar vanwege mijn lengte van 1.63 (ben wel wat gekrompen van de artrose de laatste jaren ) was een verhoogd toilet niet de beste keuze. Ik krijg nu beugels. Dit op voorschrijven van de ergotherapeute. Als je niet zo lang bent en altijd op een verhoogd toilet zit schijn je problemen met je stoelgang te kunnen krijgen (verstopping dus). Je darmen ‘liggen’ dan niet in de juiste houding om je goed te kunnen ontlasten.

Misschien zou je zo'n opzet-toiletverhoger eerst eens kunnen proberen te lenen via het uitleenmagazijn van hulpmiddelen.

En anders: inderdaad gewoon aanvragen via de gemeente bij de WMO, zoals Pepe al zegt.

succes,

anniek

• tecko

Wij hebben al wat men noemt een senioren toilet. Dus hoger dan de standaard toiletten. Toen mijn man een nieuwe heup kreeg bleek hij toch nog te laag te zijn en hebben we een verhoger gehaald bij de thuiszorg. Het werkte perferct voor hem. Voor mij was het een beetje lastig omdat ik met bungelende benen op het toilet moest maar goed je kunt z'on ding er ook gemakkelijk even afhalen.

Met andere woorden het voldeed mijn man goed.

gr. Marja

• Qwerty

Bedankt voor de topreactie's,

het is alleen al fijn dat jullie er op

reageren en de reactie's zijn ook

nog heel bruikbaar. Top, top, top.

Liefs,

Qwerty