De dierentuin!

• Marjan

Afgelopen pasen wilde ik gezellig met mijn dochter en haar vriendinnetje naar de dierentuin dus hup…een partij extra pijnstillers in mij lijf

en daar gingen we.

Helaas. Bij aankomst zag ik tot mijn schrik dat de parkeerplaats vol was! Is te verwachten natuurlijk ;-)

Ik heb uiteindelijk een parkeerplaats gevonden en na een flinke wandeling kwamen we bij de kassa. Daar schrok ik

nog harder want er stond een rij!! Het was minimaal een uur wachten voordat je aan de beurt was.

En dat zag ik dus even niet meer zitten :(

Als ik het al volgehouden had dan zat een hele middag wandelen door de dierentuin er zeker niet

meer in. Het was echt sneu voor de kids.

Ik heb uitgelegd dat ik reuma heb en dat ik echt niet zo lang kan staan en gevraagd of ik met voorang naar binnen mocht maar daar viel niet over te praten. (Ik mocht trouwens wel in het park om een rolstoel te halen om zodoende zittend de rij te doorstaan, helaas ging me dat net iets te ver)

We hebben uiteindelijk iets anders gedaan en het was toch een gezellige middag maar mijn vraag is; Hoe doen jullie dat?

Bestaat er een of ander bewijs dat je een chronische ziekte hebt ofzo want dit is niet de eerste keer dat me dit overkomt en ik wil in

de toekomst nog wel graag leuke dingen blijven doen met mijn dochter?!

Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen voor dit probleem.

Met vr groet

Marjan

• Paul (beheerder)

Ook bij ons zit een hele dag lopen door een dierentuin, pretpark of zoiets

er niet meer in. We hebben daarom een rolstoel van de gemeente gekregen

en in de tijd daarvoor namen we zo'n leenrolstoel mee bij de kassa.

Het is niet leuk, maar de enige manier om nog zo'n park te bezoeken.

Beter in een rolstoel, dan met veel pijn en moeite door zo'n park bikkelen

en dan 2 of 3 dagen halfdood op de bank liggen.

Volgende keer een rolstoeltje ritselen, de eerste keer is het moeilijkst !!

Paul (beheerder)

• Jopie1982

Verschrikkelijk zulk soort dingen. Ik moet eerlijk zeggen, dit soort dingen onderneem ik bewust niet meer.

Of ik neem een door de weekse dag vrij, vooral NIET in de vakantie en ga dan.

Zelf ga ik absoluut niet in een rolstol, maar mijn knieeën schreeuwen het uit als ik in de rij moet staan. Op de één of andere

manier heb ik dan een slechte houding en te lang te veel druk erop.

Wat ik wel vaak doe is van te voren al kaartjes kopen, dat is tegenwoordig steeds makkelijker, waardoor je vaak via een aparte weg

kan en je niet in de rij hoeft te staan, dat scheelt echt enorm.

Wie weet kun je dat eens proberen?

En zo niet, dan zou ik er echt over denken of je niet in een rolstoel wilt, oke ik geef eerlijk toe dat wil ik ook niet, maar jij hebt

ook nog een klein dochtertje en het is zonde om dat soort leuke dingen jezelf allemaal te ontzeggen.

Ga anders eerst eens in een rolstoel waar niet zoveel mensen zijn, kun je er voor jezelf een beetje aan wennen.

Succes ermee.

• Pepe

Ik heb het meest vakantie als ik gewoon thuis ben…

• Marieke (Beheerder)

Hoi,

ook ik heb een rolstoel en kan inmiddels niet meer zonder. Ik vond het moeilijk maar de rolstoel heeft mijn wereld (opnieuw) geopend… Ik kan weer winkelen, naar een pretpark, met mijn kids op stap etc.

Als je mijn kids vraagt: “mama met of mama zonder rolstoel” dan kiezen ze voor met. Ook zij willen liever iets mèt me doen hoe dan ook.

Groetjes Marieke

• Marjan

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een goeie tip om eerst een kaartje te kopen via internet en ik ga dat zeker

de volgende keer uit proberen. Misschien zal ik later ook zo'n rolstoel van een park proberen maar nu kan ik me nog

niet tot die stap zetten. Ben zelf nog zo aan het vechten qua acceptatie van mijn ziekte (RA) en dan is de rolstoel het

definitieve “bewijs” dat ik echt ziek ben. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel!

Maar misschien zijn er nog meer tips?

Groetjes Marjan

• Yvonne

Hee Marjan

Ik zou om te beginnen een invalidenparkeerkaart aanschaffen.

Klinkt rigoureus, maar is wel effectief.

Kun je doen via de WMO bij je gemeente.Je moet er wel een keuring voor ondergaan en er zijn kosten aan verbonden.

Meestal zijn die parkeerplaatsen dicht bij de ingang.Ook bij winkels.( en meestal gratis parkeren)

Voor mij was dit een “bewijs”zoals jij het noemt, dat ik ziek ben, nou en?? Heb je er om gevraagd?

Bij heel veel recreatieprojecten kun je van te voren bellen en de situatie uitleggen.Een attest van de arts is soms gewenst.

Maar als je 1 x zo`n attest hebt, is hij veel waard.

Menig keer heb ik daar veel baat bij gehad door van te voren een kaartje te kopen via de telefoon.

En Pepe, ik begrijp wat jij bedoelt.

Ik woon vlak naast het strand, was tot 3 jaar geleden gewend om wekelijks 3 x zo`n 3 uur te lopen, helaas, mijn rust krijg ik alleen als ik thuis zit.

Als ik een “goede ”dag heb, dan kan ik nog wel 1.5 uur lopen, maar dan ben ik de andere dag(en) aan de beurt!! Het zij zo.!

Vaak zit ik thuis als ik vrij ben en ga ik mijn schelpenverzameling die ik al die jaren bij elkaar heb gegaard bekijken :-(

Dus, voor de liefhebbers…. ik heb nog 2 paar prima wandelschoenen te koop, ze hangen aan de wilgen!!

By the way.. ik werk full time , daarom heb ik niet vaak meer de energie om andere dingen te doen, maar dit is wel mijn behoud!

Sterkte allen!!