Hoi,
Wie heeft ervaring met RITUXIMAB en daarbij de verschijnselen van uitslag en daardoor jeuk????
Heb in dec. een infuus gehad maar de bijwerking is heel erge jeuk…..wie kent dat ook ?
En welke medicijn word ervoor gebruikt?
Groetjes Theo
Hoi Theo,
Misschien kan je Zinkoxide een proberen zie hieronder:
Zinkoxide werkt jeukstillend, beschermend en verkoelend en is zonder recept verkrijgbaar. Het is wit, en dat kan een nadeel zijn, in cosmetisch opzicht. Zinkoxide is er in de vorm van lotion, smeersel, pasta, zalf en crème.
gr Joke (moderator)
hallo Theo,
Ik heb er geen ervaring mee maar als ik jou was zou ik daar niet mee doorspartelen.
Gewoon de reumatoloog of de reumaverpleegkundige bellen. Zij zijn daarvoor.
Jeuk is een bekende bijwerking bij rituximab (volgens farmaceutisch kompas) Soms wordt er daarom van te voren al gestart met corticosteroïden, zeg maar prednison-achtige medicijnen.
Maar misschien is een antihistamine ook een oplossing. jeuk kan ook een soort van allergische reacte zijn, lijkt me.
Heel veel sterkte,
groet, anniek
Hallo Theo
Ik heb vorig jaar in juli 2x rituximab per infuus gekregen,ik heb er geen jeuk van maar ik heb wel last van hoge bloeddruk en hartkloppingen sindsdien.Het is alleen jammer dat de verwachte verlichting van de reuma minimaal is.Na mijn kijkoperatie aan de rug krijg ik weer opnieuw de infusen,hopelijk slaat het dan wel aan.
Als ik jou was zou ik zeker contact met de reumatoloog opnemen,en is er misschien wel een middeltje voor.Veel sterkte.
groetjes Helma
Ook ik heb vreselijke jeuk na 2x2 infusen Rituximab.
De eerste was aug. 2012 en in september begon de eerste toen nog bescheiden jeuk.
Inmiddels is de jeuk vreselijk en over mijn hele lichaam.
De zalf en koelzalf die ik van mijn Dermatoloog kreeg kunnen de BRAND amper blussen.
Na vele reuma medicijnen en biologicals leek Rituximab de laatste oplossing.
Maar wel met een hele nare bijwerking……
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?