Ik wilde jullie graag wat vragen. Of er een natwoord op is is natuurlijk een tweede maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb dus RA en toen dat destijds ondekt werd had ik in mijn handen ook allemaal blaasjes. Die drogen na verloop van tijd uit en gaan dan vervellen. Omdat de reumatologe dacht aan AP werd ik naar de dermatoloog gestuurd en die heeft vocht uit die blaasjes gehaald en op kweek gezet. Conclusie, geen AP. Volgens hem waren het stress blaasjes. Ik kreeg een zalf mee om er op te smeren en dat was dat. Nu jeukt het niet dat is alleen maar zo op het moment dat de blaasjes er door komen. Die zalf was voor de jeuk alhowel ik duidelijk heb aan gegeven dat het niet jeukte. Je moest dat op de blaasjes smeren en als restriktie er bij dat je na gebruik je handen moest wassen. Beetje vreemd dus. Ik heb er smakelijk om moeten lachen en de zalf dus nooit gebruikt.
Nu is het zo dat ik een aantal weken geleden 1 maal de Humira heb moeten overslaan ivm koorts. De week daarop weer gewoon gespoten en sinds die stopweek heb ik weer enorm last van die blaasjes in mijn handen maar nu ook onder de voeten en rond de haargrens en in het haar.
Bovendien speelt de reuma na die tijd ook weer op. Niet extreem maar de vingers, ellebogen en schouders voelen zich niet bepaald happy.
Kan het zijn dat dit komt door de stopweek en heeft iemand van jullie enig idee of die blaasjes te maken kunnen hebben met de reuma.
Het is op zich niet echt vervelend maar het is gewoon een leijk gezicht omdat de blaasjes donkerbuin van kleur worden.
Groetjes Marja