tjeempie,
kreeg vandaag zomaar (ik bedoel: zonder eerst bericht gehad te hebben) een gedeelte van de betaalde eigen bijdrage voor de thuiszorg teruggestort op mijn rekening.
Dit zal wel de 33% korting zijn op de eigen bijdrage die is afgesproken in de wtcg (wet tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten)
Wel een erg leuke verrassing zo, ging er al vanuit dat dit m'n neus wel voorbij zou gaan. En een best bedrag, maar dat heeft er natuurlijk ook mee te maken hoeveel je vorig jaar betaald hebt. Heb je maar een lage eigen bijdrage dan krijg je natuurlijk ook maar een klein bedrag terug.
Als addertje onder het gras blijft er natuurlijk toch zitten dat door de afschaffing van allerlei aftrekposten voor ziektekosten je belastbaar inkomen per saldo hoger uitkomt. En dan moet je weer een hogere eigen bijdrage voor dit en dat betalen en wordt je gekort op eventuele huur- en/of zorgtoeslag etc. Kortom, een vicieuze cirkel……
Maar goed, dit bedrag is in ieder geval binnen. Volgen dit jaar, als het goed is, nog de 350,- euro van het UWV en de 500,- euro van het CAK…..
Naar de tegemoetkoming compensatie eigen risico (voor de medicijnkosten) kan ik nog steeds fluiten, ondanks een uitpuilende keukenkast en koelkast vol medicijnen….
ben benieuwd of jullie ook al geld gekregen hebben.
groet, anniek:)((
)