Ik heb ook altijd aan vele fondsen gegeven, of ik het nu missen kon of niet, maar daar gaat mijn opmerking niet over.
Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat er zoveel verschil zit in salarissen en ook bij goede doelen getolereerd wordt dat men dit toelaat, omdat het goed geleid moet worden. Met een lager salaris is dit niet mogelijk?
Ik geen gewoon een feit weer, zonder positieve of negatieve uitlating, maar wel stof tot nadenken.
Is het niet triest dat zoveel vrijwilligers elk jaar -met de beste bedoelingen- de straat opgaan, om een bedrag op te halen dat nog niet eens toereikend is om het salaris van de directeur te betalen? Dat schiet het doel van de stichting voorbij. Zelf staat hij heel trots voor op de site om met droge ogen te vertellen welk goed werk er allemaal met dát geld gedaan kan worden. Gedaan zou kunnen worden…als hij minder zou hebben verdiend.
Ik zou me de ogen uit mijn hoofd schamen als ik zoveel zou verdienen, over de rug van al die mensen die collecteren én die mensen die denken dat hun €urootjes goed terecht komen. Ik vind dat dus niet en dat is niet negatief, maar mijn mening en diep triest tegelijk.
De subsidie van € 12.500.000 die bedrijven, instellingen en de staat bij elkaar hebben gesprokkeld zijn voor onderzoek, maar tegelijk zouden ze daar tien jaar lang zijn salaris van betalen.
Ik weet ook wel dat de wereld zo in elkaar steekt, maar als het allemaal iets anders verdeeld was in de wereld was er meer geld voor onderzoek en waren de ziektekostenverzekeringenpremies niet zo schrikbarend hoog. Ik meen dat er 30.000 artsen zijn die dit soort bedragen of nog meer verdienen, denk daar eens over na.
Zou er minder goed leiding gegeven worden en minder mensen genezen worden, als het anders was?
Of is het andersom, omdat er veel meer onderzoek kan plaatsvinden?
Laat mij dan maar negatief zijn, er zijn ook mensen die zich er aan storen aan dit systeem, waar de kredietcrisis een direct gevolg van is.
Als er meer onderzoek geweest was, zou reuma misschien al beter te genezen geweest zijn, dus door die hebzucht wordt er heel veel leed in stand gehouden.
Dus als ik kritisch ben, mag ik dat niet zeggen omdat het negatief is? Kom op zeg…heb ik het gedaan.