hallo allemaal,
in de loop van dit jaar word ik aan mijn enkel geopereerd. In mijn rechterenkel is zes jaar geleden een prothese geplaatst, daar ben ik heel tevreden over. Nu is ook mijn linkerenkel inmiddels erg versleten, en moet ik weer de keuze maken: prothese of vastzetten?
Ik zou wel weer een prothese willen, maar zie op tegen de vastzetoperatie na het verwijderen van de prothese over een paar jaar. Met nu vastzetten ben ik in 1 keer klaar, maar volgens mij lever ik dan ineens best wel veel in.
Graag zou ik ervaringen horen van mensen met een vastgezette enkel, de voordelen maar vooral ook in hoeverre je eventueel tegen praktische problemen aanloopt (Bijv binnenshuis zonder schoenen lopen, fietsen, hellingen op en af lopen, traplopen, op je buik slapen, enz) en is het waar dat hierdoor je knieën en heupen het zwaarder te verduren krijgen?
Daarnaast ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die na het verwijderen van een prothese alsnog een vastzetoperatie hebben gehad: hoe ging dit? Ging het vastgroeien goed of leverde het problemen op?
Begin april moet ik de knoop doorhakken.
Alvast heel erg bedankt!
groetjes,
Annika