'doe' maatje gezocht in de kop van noord holland

• merel40

hallo,

ik ben een vrouw van 40 jaar en ik ben woonachtig in de kop van noord holland.

ik ben op zoek naar een gezellige vrouw/of vrouwen die het ook leuk vind(en), om samen wat activiteiten te gaan ondernemen.

op vriendschappelijke basis.

bijvoorbeeld een lekkere (strand) wandeling maken, een keertje zwemmen, fietsen,een workshop doen, koffie drinken in de stad etc. etc.

natuurlijk rekening houdend met onze evt. beperking(en) door de reuma.

lijkt het jou ook leuk om je kenissenkring wat uit te breiden?

mail mij dan op het volgende mail adres:

boterbloem40@gmail.com

hartelijke groeten,

strandjutter.

• Qwerty

Hallo, ik woon niet in uw regio, maar ter

informatie, in de kop van Noord-Holland

is een reumavereniging actief.

Het secretariaat zit in Den Helder.

Liefs,

Qwerty

• merel40

qwerty,

bedankt voor je reactie.

ik ben op de hoogte van de aanwezigheid van de r. vereniging in den helder.

aangezien de gemiddelde leeftijd daar 60+ en hoger is . en ik net 40 jr. ben, zoek ik een iets andere doelgroep om samen iets mee te ondernemen.

de activiteiten die de r. vereniging aldaar organiseert sluit niet aan bij mijn leeftijd.

groetjes.

• Paul (beheerder)

Hoi Merel,

Kan me daar wel iets bij voorstellen…..

En voor de gemiddelde reumajongerengroep

ben je weer te oud, dat loopt meestal tot 30.

Paul (beheerder)

• Pepe

Doet me denken aan die ‘voorlichtingsavond over Artrose’, een tijd geleden in een ziekenhuis in de buurt.

Kun je nooit dommer van worden, dacht ik….

Toen ik daar kwam, was de gemiddelde leeftijd van de reeds aanwezige belangstellenden -zonder overdrijven- een jaar of 75.

Heel langzaam maar zeker stroomde de kantine vol met vele andere belegen oudjes, vrijwel allemaal op wielen.

Ik kreeg al een paar blikken van ‘die kennen we niet…’ en ‘zou die bij het personeel horen…?’

Een wonderlijk gezicht, zeker omdat er naast de gehoorzaal eerst een grote lege ruimte was die in de volgende minuten gelijk evenredig gevuld werd met rolstoelen en rollators en looprekjes, als de zaal met mensen.

In de loop van het verhaal werd het me duidelijk dat het meer een veredelde cursus ‘rollator lopen voor gevorderden’ was, maar eigenlijk bleek het meer een soort bezigheidstherapie te zijn, waarom dan niet iets meer vrolijke zaken voor die oudjes, zoals paaseieren schilderen, boetseren of een PC-cursus?

Het leven is vaak al zo saai en deprimerend op die leeftijd en in zo'n omgeving. (het bejaardenhuis lag naast het ziekenhuis)

Met rollators is niets mis mee, laat dat duidelijk zijn! Maar daar vond ik me nog even iets te jong voor. (koud 50…)

Artrose kwam niet of nauwelijks ter sprake! Ik zat dus helemaal fout…

Langzaam maar zeker heb ik via de folders en de koffie (jaja) de zijkant van het pand stilletjes verlaten,

in de hoop dat ik deze cursus voorlopig nog niet nodig zal hebben.

Ik voelde me op de terugweg ineens een stuk beter dan op de heenweg. (ook op wielen overigens, maar dan anders…)

Was die cursus achteraf -al met al- toch nog ergens goed voor…. ;)

Respect voor die oudjes….(tu)

Ja, sorry boterbloem/ strandjutter, ik ben geen vrouw, veel te ‘oud’ en woon al helemaal niet in de buurt….. ;)

• merel40

gelukig zijn er mensen die dit dus begrijpen.

jammer dat de reumaverenigingen vooral de oudere doelgroep aanspreekt.

er zit toch op dat gebied nog steeds een kloof in de belevingswereld van jong en oud.

nog steeds hoop ik via deze weg wat mensen van mijn eigen leeftijd te vinden, die het leuk vinden om wat samen te ondernemen.

groetjes

• Pepe

Ik zou zeggen, blijven prikken (ander woord voor berichten plaatsen), vroeg of laat moet dat toch lukken…

Succes… ;)