Bindweefselmassage, iemand ervaring?

• Jopie1982

Er is al een paar keer tegen mij gezegd dat ik eens een bindweefselmassage moet proberen.

Door de pijn trek ik mijn spieren altijd veel te veel aan en gewone massages helpen niet.

Dan wordt er gezegd dat je moet ontspannen en dat lukt al helemaal niet. Ook een warm bad of sauna geeft

geen verlichting. En nu komen ze hier mee.

Heeft iemand hier ervaring mee?

En zo ja, positief/negatieve op de plekken waar je vooral reuma hebt.

Ik ben erg benieuwd.

• SabineB

Ik heb jaren geleden bindweefselmassage gehad voor een ontsteking in mijn rug. Dit heeft me meer geholpen dan alles wat men daarvoor geprobeerd had! (tu)De behandeling is de eerste paar keer erg pijnlijk (de tranen liepen over mijn wangen). Maar dat wordt elke volgende behandeling minder.

Ik vind het echt een aanrader!

Sterkte!

Groetjes, SabineB

• Els

Ja, ik.

\en inderdaad wat Sabine zegt, de eerste keer deed super zeer maar gaat steeds beter.

Hoewel ik door alle stress nog niet soepel ben zijn mijn spieren nooit meer zo verkramt geweest.

Zou zeggen succes.

• Jopie1982

Ow wat ben ik blij met deze super positieve reacties.

Ik denk dat ik dan toch maar het één en ander in gang ga zetten.

Super bedankt.

• diny

hallo jopie

lat je niet gek maken door die bind weefsel massage dat is uit de lucht gegrepen bind weefsel komt hoofd zakelijk voor door de operatie die je hebt ondergaan niet voor reuma patiente bindweefsel komt na een buik operatie en dan nog van de wond inwendig

dus laat je niet om de tuin lijden

succes er mee reuma patient

diny

• Pepe

Als ik me niet vergis, komt dit in de buurt:

('toevallig' heb ik sinds gisteren ook verschijnselen van een tennisarm)

—Een van de eerste reacties was: ‘Jij hebt ook altijd wat…’—

Hoe ziet de behandeling eruit?

U wordt na een kort onderzoek direct behandeld door een therapeut. Deze zal daar waar nodig de gewrichten losmaken en vervolgens de spieren in de onderarm behandelen. De techniek die daarvoor gebruikt wordt is sterk afwijkend van die van andere (fysio)therapeuten. De techniek is diep en indringend, dit om gefibroseerd weefsel los te maken. De therapie is enkele minuten gevoelig (soms pijnlijk). De onderarm is na de behandeling rood en er kan een lichte zwelling ontstaan. Deze is na 2 dagen weer zo goed als verdwenen. Na een week volgt de 2e behandeling.

Lees verder:

http://www.tenniselleboog.nl/therapie.html

• SabineB

Hier ben ik het niet mee eens! Over je hele lichaam heb je bindweefsel. Dit zit oppervlakkig gelijk onder je huid.

Groetjes, SabineB

• anniek

hoi pepe,

heb je je al laten behandelen voor je tenniselleboog op die manier?

Volgens mij is dit de Van der Ven-methode. Schijnt heel erg pijnlijk maar wel effectief te zijn. Mijn man overweegt deze behandeling ook voor z'n tenniselleboog waar hij al een jaar last van heeft en bij de ‘gewone’ fysiotherapeut is geweest.

Ben dus erg benieuwd naar jouw ervaringen als je deze behandeling gaat doen of al gedaan hebt.

Weet trouwens niet of dit hetzelfde is als bindweefselmassage? Zal ik dit weekend eens navragen als m'n dochter thuiskomt. Ze is fysiotherapeute in het zuiden van het land.

Trouwens, echt balen dat je er weer nieuwe klachten bijkrijgt. Maar aan de andere kant misschien ook wel logisch. Omdat je pijnklachten hebt ga je toch op een andere manier dingen doen dan je voorheen deed. Je lichaam raakt zo op de lange duur uit balans en je krijgt weer op een ander plek nieuwe klachten. Ziehier de vicieuze cirkel…. Daarom is goede pijnbehandeling en/of pijnmedicatie zo belangrijk. Dat je op een goede manier kunt blijven bewegen en niet pijngerelateerd. Of alleen paracetamol dus wel zo verstandig is….maar ja, die artsen he……en vooral de jouwe……

Heb zelf trouwens over mijn artsen niet te klagen, behalve misschien m'n nieuwe reumatoloog dan…..(zie m'n post in topic arava zombiegevoel)

heel veel sterkte!

hartelijke groet, anniek

• Pepe

Nee, ik heb nog geen behandelijng, ik kijk het nog even aan en probeer me niet te verbeuren.

Klopt wel dat ik me anders gaat gedragen als ik met pijn werkt.

Ik weet het, maar ik moet door, het werk roept en liggen gaat toch niet.

Ook liggen doe ik anders als ik pijn heb, bewust of onbewust pas je je houding aan, al is dat niet altijd even comfortabel.

Ik probeer niet boven de acht stuks Paracetamol per dag te komen, al is dat wel eens lastig.

• c.netten

Jopie1982 Schreef:

——————————————————-

> Er is al een paar keer tegen mij gezegd dat ik

> eens een bindweefselmassage moet proberen.

> Door de pijn trek ik mijn spieren altijd veel te

> veel aan en gewone massages helpen niet.

> Dan wordt er gezegd dat je moet ontspannen en dat

> lukt al helemaal niet. Ook een warm bad of sauna

> geeft

> geen verlichting. En nu komen ze hier mee.

>

> Heeft iemand hier ervaring mee?

> En zo ja, positief/negatieve op de plekken waar je

> vooral reuma hebt.

> Ik ben erg benieuwd.

Dit hebben ze tegen mijn vrouw ook gezegd die heeft fibromyalgie

en span ook altijd de spieren aan door de pijn. Maar heeft ook bindweefselmagage gedaan hielp niet omdat je onbewust je spieren blijft aanspannen komen ze er niet door heen ze wordt er heel moe van maar kan zelf niet ontspannen niets help.