Poll: "Hoe vaak ga jij naar een reumatoloog?"

• Paul (beheerder)

Hallo prikkers,

Op de hoofdpagina http://reuma.startpagina.nl staat een poll:

“Hoe vaak ga jij naar een reumatoloog?”, deze poll zal ik na het

weekend vervangen door 'n nieuwe poll. Dus tot maandag kan deze

poll nog ingevuld worden. Tot nu toe is de poll 418 keer ingevuld.

Volgens deze poll gaat 73% van onze bezoekers naar een reumatoloog,

waarbij je je kunt afvragen of van de overige 27% iedereen reumapatiënt

is, want deze site word ook bezocht door partners, studenten, artsen

en andere geïnteresseerden.

ik kom er nooit 27%, 1-2 keer per jaar 22% , 3-4 keer per jaar 30%,

5-6 keer per jaar 11%, vaker dan 6 keer 11%

Vanaf maandag een nieuwe poll: “Genezing van reuma is mogelijk over…”

Paul (beheerder)

• Gregory

Even snel hoofdrekenen. Van alle bezoekers

die naar een reumatoloog gaan, gaat

30 procent: 1-2 keer per jaar

40 procent: 3-4 keer per jaar

15 procent: 5-6 keer per jaar

15 procent: vaker dan 6 keer

Gregory

• Jopie1982

Leuk om zo iets te maken super.

Maar ik ben dan vooral ook erg benieuwd wat de mensen er van vinden.

Vinden jullie het contact met je reumatoloog voldoende, moet het vaker enz.

• tecko

Ik ben nogal vaak geweest maar ik denk dat dat ook komt omdat het pas een jaar geleden is dat bij mij reuma geconstateerd is. Je moet ingesteld worden op medicatie en aangezien dat nou niet direct vlot wilde verlopen zat er dus ook niks anders op dan veel terug te moeten komen.

Wat mij betreft zou het nu wel wat minder kunnen tenzij je kunt bellen indien nodig. Verder is de reumaconsulente twee maal in de week beschikbaar om te bellen en kun je met haar ten allen tijden een afspraak maken.

gr. Marja

• Pepe

Ik kwam er regelmatig tot ik teruggestuurd ben naar de huisarts; ik hoop er in de toekomst nog eens terug te komen, als ik weer serieus genomen wordt.

(met de klemtoon op serieus… ;))

• Jopie1982

Mmmm dat klinkt ook niet helemaal lekker.

Heb je wel goed contact met de huisarts? En kun je daar wat mee?

En ben je al eens naar een ander ziekenhuis e.d. geweest? Balen is dat zeg. Ik zal voor je duimen

dat je toch heeeeeeeeeeeeeeeeel snel weer serieus genomen wordt, en het belangrijkste…..blijf ALTIJD

jezelf serieus nemen.

• Pepe

Nee, de huisarts zegt dat Artrose ‘alleen maar’ slijtage is.

Ik werd teruggestuurd, dus wilde ik een fysio- en schoenenverwijzeing van hem.

'Nee', zegt de assistente,'Artose is toch gewoon slijtage?'

Ik zeg: ‘Ga jij je huiswerk nog eens over doen en overleg nou eerst maar eens met de huisarts’ (die krijg je niet aan de telefoon, je moet overal een afspraak voor maken)

Die praatte haar en de reumatoloog precies na. Een second-opinion (via de huisarts) had hetzelfde resutaat, niets dus.

Er was wel slijtage te zien, maar het bloed en de foto's waren ‘te mooi’, dus zou de pijn wel ergens anders vandaan komen.

Tja, waarvandaan? Dat moest ik zelf maar eens bekijken.

Met andere woorden: Zoek het maar uit.

En dat terwijl ik al 15 jaar een goed contact had met dr. Van Het Pad-Bosch, die helaas met pensioen is.

Hij noemde het ‘Chronisch Reuma’ en was er nooit een probleem.

Toen ik hem vroeg wie het overnam van hem en of die er precies zo over dacht zei hij dat er allemaal goeie artsen werkten….

Dat hebben we gemerkt… De reumatoloog die me wegstuurde is overigens ook gepensioneerd, ik had een afspraak op een andere tijd met een andere arts, net of die jonge arts ‘overruled’ werd, in 2 minuten werd ik afgeserveerd, ‘na bestudering van het dossier’ en twee maal mijn arm opgebeurd te hebben.

(lijkt erg op het onderzoek van het UWV…)

• Jopie1982

Brrrrrr…. wat een vervelend verhaal.

En het beroerde van alles is dat je het nu idd zelf maar moet uitzoeken maar op ten duur ook niet meer

weet waar je heen moet, om gek van te worden.

Heb je dan nu nog wel medicijnen tegen de pijn of willen ze die ook niet meer voorschrijven?

En heb je wel goede alternatieve behandelingen?

• Pepe

Nee, ik heb enkel nog Paracetamol, die moet ik nu zelf aanschaffen.

Ik ben net door de oude voorraad heen.

Voor de rest ga ik vaak in bad, maar soms kan ik zelfs daar niet in blijven liggen.

Af en toe fysio, maar die bewaar ik het liefst voor sla het écht niet meer gaat.

Ik heb nog geen alternatieve behandelingen bedacht, als ik die al kan betalen.

• Jopie1982

Ik ken dat probleem wel. Zo heb ik ook heel lang gezeten.

De eerste stap die ik toen heb gezet is het uitzoeken van een goede zorgverzekeraar.

Ik heb nu onbeperkt fysio en cesar therapeut of het nu chronisch is of niet.

Verder heb ik 1500 euro aan alternatieve geneeswijze enz.

Misschien dat, dat je kan helpen.

Oke per maand betaal je ook wel een bedrag aan zorgverzekerig maar dat haal je er makkelijk uit en hoef je zelf niet alles te betalen.