gordelroos

  • John

    Hallo.

    Ik heb sinds een week gordelroos. Heb van de huisarts een anti viraal middel gekregen vanwege verminderde weerstand ivm gebruik MTX. Dit middel zou volgens mij ook wel eens de oorzaak van alles kunnen zijn. Wie heeft ook gordelroos gehad in combinatie met MTX?? Hoe lang mag je geen MTX gebruiken bij gordelroos?

    Graag zie ik een reactie tegemoed.

    Groet,

    John.

  • josie

    Hallo John.

    Ik heb afgelopen november ook gordelroos gehad.

    Ik gebruik ook oa mtx en prednison,dit vanwege RA. Daarom kreeg ik ook van de huisarts een antiviraal middel voorgeschreven.

    Ik hoefde op zich niet te stoppen met de mtx maar mocht absoluut niet beginnen met enbrel( daar zou ik 1 dec mee starten, ik kreeg de gordelroos eind nov.)

    Toen ik startte met de antivirale middelen, werd ik de volgende ochtend erg ziek. Ben zelfs op de spoedeisende hulp geweest ivm een hele hoge hartslag.

    Waarschijnlijk werd dit veroorzaakt door een combi van de mtx en antivirale middelen, en ziek zijn van de gordelroos, en de prednison die had moeten worden verhoogd.

    Toen de prednison was opgehoogd knapte ik wel gauw op, maar ben al met al, wel erg beroerd geweest van die antivirale kuur.

    Daardoor een week mtx overgeslagen. Daarna mocht ik die weer gebruiken.

    Ik mocht pas met enbrel beginnen toen de huid weer helemaal rustig was.

    Veel beterschap toegewenst,

    groet,

    Josie

  • John

    Josie,

    Bedankt voor je reactie. Van dat anti virale middel heb ik ook wel wat last in de vorm van wat maagklachten.Ik ben wel direct gestopt met de MTX maar dat doe ik altijd als ik “iets”mankeer zoals bv een verkoudheid.Dit mede op advies van mijn reumatoloog.

    Groetjes,

    John.

  • lia v der linden .

    Goedemorgen ,ben 65,kreeg half mei een uitbraak van gordelroos . Niet extreem ,maar een reep komende van achter het oor ,centreerd aan de linker kant van het oor ,daar achter .Maar vreselijk veel jeuk ,waar ik echt totaal gestoord van werd .Kreeg antibiotica ,oraal wat ook niet het effect had ,maar goed ,de blaasjes zijn weg ,maar de jeuk blijft voor me gevoel tien keer erger .Ik kreeg lidocaine zalf met iets van menthol erin .maar dat smeer ik er al op vanaf half mei,Maar de huid van de schedel doet zo vreselijk zeer om erop te liggen ,dat ik aan het zoeken ben om dat te ontzien ,nekkraag ,opgerolde handdoek .maar geen resultaat ,ik zag dit staan op het net ,dus ik dacht misschien hebben jullie een oplossing Vergeet ik toch bijna te zeggen dat ik reuma pat ben ,ziekte van crohn ,osteoperose ,veel ijzer in lichaam ten gevolge van breuken ,slik prednison ,moet m T gaan spuiten ,dus ben benieuwd . vriendelijke groet a v d linden .