Wel pijn! Geen zwelling!!

  • Daphne

    Maandag moet ik bij de reumatoloog komen.

    Ik mag geen onstekingsremmers (diclofenac) meer gebruiken

    om de onsteking goed te kunnen zien.

    Nu gebruik ik al 4 weken diclofenac en mijn pols en hand zijn

    niet meer gezwollen wel doet het erg veel pijn ondanks de pijnstillers.

    Ook pijn in beide enkels maar daar zie ik ook niets aan.

    Ben zo bang dat ik maandag naar huis gestuurd wordt met niks!

    Er is ook al niets uit mijn bloedonderzoek gekomen.

    Wat moet ik hier nou mee?

  • Pepe

    Niks…

    Je hoort wel wat de reumatoloog je te vertellen heeft.

    Je kunt wel rikraaien naar wat het wel of niet kan zijn, maar daar heb je verder niets aan.

    Je hoort het wel en voor de rest pijnbestrijding, als je weer pijnstillers mag.

    Ook op foto's is er niet altijd iets te zien.

    Het blijft soms lastig.

    Sterkte.

  • nel

    ik ben voor onderzoek geweest en de fotos bekeken van mijn handen en voeten geen ontstekeningen te zien ik prik 1keer per week methotrexaat ik heb ook heel veel last van pijnin mijn enkels en handen celebrex 200 mil help niet ik wil graag weten wat het is hoe het komt dank u

  • Jopie1982

    Lastig verhaal.

    Zo heb ik ook heel lang gelopen. Alleen had ik vaak wel verhoging en waren mijn gewrichten

    echt een drama.

    Terwijl mijn bloed en foto's ook goed waren.

    Gelukkig neemt de reumatoloog mij nu eindelijk, na 2,5 jaar, een beetje serieus.

    Al hoe wel het elke keer weer een gevecht is.

  • Marieke (Beheerder)

    Hoi,

    bij mij ook geen bloeduitslagen die iets weergeven maar bij bepaalde typen reuma is dat normaal. Het is alleen lastig voor de reumatoloog omdat hij dan niks heeft om op af te gaan en zijn behandeling op te bepalen (aldus mijn eigen reumatoloog) het wil niet zeggen dat het geen reuma kan zijn. Op mijn foto;s is niks te zien maar als ze me open maken of een mri maken dan zien ze wel ontstekingen

    Ik zou iemand meenemen naar het gesprek die goed kan verwoorden hoe het met je gaat en die ook goed kan meeluisteren naar wat de reumatoloog te vertellen heeft, schrijf evt vragen vooraf op papier dan vergeet je niks als je daar zit

    Groetjes Marieke (moderator)

  • Slingertje

    Bij mij is de reuma wel aangetoond in het bloed maar ik heb ook niet veel zwelling als ik ontsteking heb. Volgens mijn reumatoloog komt dat vaker voor en zegt dat dus niet alles over de mate van ontsteking. Hij heeft het over “subtiele zwelling”.

  • van klaveren

    ik had jaren zelfde klachten als u alle medicynen gebruikt niks hielp nu spuit ik humira eenmaal per twee weken en ben zo goed als pyn vry zou eens by uw arts informatie moeten opvragen sterkte paul

  • Joke (moderator)

    Daphne,

    Ik zou eerst gewoon maandag maar eens afw88 ik denk nl. zelf

    dat ze eerst wel het één en ander gaan onderzoeken en je niet

    zomaar naar huis sturen zonder dat ze goed gekeken hebben.

    Je bent echt niet de enige waar niets in het bloed te vinden is

    Hoop dat je ons laat weten hoe het is gegaan.

    Liefs Joke (moderator)