bechterew eerste hulp pas

  • Paul (beheerder)

    Bechterew eerste hulp pas

    Om medische missers bij eerste hulp te voorkomen lanceert de Reumapatiëntenbond de

    Bechterew eerste hulp pas. De pas is gratis verkrijgbaar bij de Reumapatiëntenbond.

    Wij adviseren u wel met uw reumatoloog te overleggen of het voor u persoonlijk noodzakelijk

    is om de Bechterew eerste hulp pas bij u te dragen. Niet in ieder stadium van Bechterew is

    aangepaste hulpverlening nodig.

    Mensen die de ziekte van Bechterew (spondylitis ankylopoietica) hebben, kunnen de pas

    bij zich dragen om zo medische missers te voorkomen als zij eerste hulp nodig hebben.

    In een vergevorderd stadium van de ziekte treedt een vergroeiing van de wervelkolom op.

    Dit kan zich uiten in bewegingsbeperkingen van de wervelkolom, de nek en ribben. Als daar

    niet zorgvuldig mee wordt omgesprongen kunnen ernstige complicaties het gevolg zijn.

    Met de pas hoopt de Reumapatiëntenbond een positieve bijdrage te leveren aan vermindering

    van complicaties bij (acuut) medisch ingrijpen.

    De pas bevat informatie voor eerste hulpmedewerkers en omstanders om juist te kunnen

    handelen als zij hulp verlenen. Bij mensen met Bechterew is een vlakke rugligging niet mogelijk.

    Het intuberen (beademen) met onbuigzaam materiaal lijdt snel tot braken en braaksel in de longen.

    Bij transport en narcose moeten ambulancepersoneel en artsen extra voorzichtig te werk gaan.

    Op de pas kunt u zelf een foto van uw zij-aanzicht plakken. Zo kan de hulpverlener zien hoe de

    normale houding is en kan hij voorkomen dat de wervelkolom wordt geforceerd.

    De pas heeft het formaat van een creditcard en kan dus in de portemonnee worden gedragen.

    De Reumapatiëntenbond informeert zoveel mogelijk mensen over het bestaan van de pas.

    Marga Schrieks, manager Reumapatiëntenbond licht toe: “Het is belangrijk dat hulpverleners

    maar ook burgers op de hoogte zijn van deze pas en van de aandoening met de bijbehorende

    risico’s. We raden patiënten wel aan ook een SOS-ketting te dragen. Deze ketting kan verwijzen

    naar de pas.” Bechterew Eerste Hulp-pas is gratis verkrijgbaar bij de Reumapatiëntenbond.

    Stuur daarvoor een e-mail naar bechterewpas@reumabond.nl of bel T 033 4616364.

    Verzending vindt plaats binnen 8 tot 10 werkdagen. In de brief die u bij de pas ontvangt leest

    u ook hoe u een SOS-ketting met korting kunt bestellen, inclusief een voorbeeldtekst.

    bron: Reumabond

  • J.B.Kauw

    Hallo Paul,

    Een goed initiatief.

    Zou je mij ook een pasje kunnen toe sturen.

    Met vr.gr.

    Hans Kauw,

    Jan Leugsstraat 51,

    9901 JK APPINGEDAM.

  • Paul (beheerder)

    Hallo mijnheer Kauw / Hans,

    Helaas, deze pasjes zijn aan te vragen bij

    de reumapatientenbond en niet bij mij.

    Het e-mailadres is: bechterewpas@reumabond.nl

    Groeten,

    Paul (beheerder)

  • Pepe/Qwerty

    4 off-topic berichten van Pepe en Qwerty verwijderd.

    Onderwerp is: bechterew eerste hulp pas

    Paul (beheerder)

  • Diana Tholen-de Haas

    ik wilde graag de bechterew eerste hulp pas ontvangen

  • Diana Tholen-de Haas

    Goedemorgen ik wilde graag de eerste hulp pas van bechterew ontvangen

  • Diana Tholen-de Haas

    nog maar een keer ik was mijn adres vergeten

    ik wilde graag de bechterew eerste hulp pas ontvangen.

    Mijn naam is Diana Tholen-de Haas

    de Hoven 141

    7894 BS

    Zwartemeer

    alvast hartelijk dank

    Gr D Tholen

  • Anske

    Zie bericht van Paul ( beheerder) d.d.4-12-09.

    Hierin staat duidelijk beschreven hoe je deze pas kunt bestellen………..

  • antonenannie@gmail.com

    Dank j