Hoi Sabine,
tja, mediwiet klinkt leuk maar wordt maar gedeeltelijk vergoed. Dat betekent dat het meestal duurder is om het via de apotheek te halen dan de coffeeshop. Ik betaal voor 5 gr gruis 25 euro betaal in de coffeeshop en dat is lager dan de eigen bijdrage. In wiet uit de coffeshop zit ook nog eens meer THC (werkzame stof) dus heb je er ook nog eens minder van nodig voor hetzelfde effect.Financieel heb je er dus weinig aan als de reumatoloog het voor zou gaan schrijven.
Ik heb het gebruik van wiet tegen de bijwerkingen van mtx ook met mijn reumatoloog besproken en die is er niet op tegen “Als het mij helpt”. Het feit dat ik minder misselijk ben en meer eetlust heb is voor hem genoeg om er niet echt bezwaar tegen te hebben zeker niet aangezien ik het dus ook niet echt vaak gebruik (van 1x per twee weken tot max twee keer per week).
Is dat ene wietje wat ik zo af en toe rook slechter dan vette hap, roken, drinken en een slechte conditie (die heb/doe ik dus allemaal niet)?
Voor de kosten zou je eens moeten kijken naar het houden van een paar plantjes thuis, dit schijnt veel goedkoper te zijn.
Groetjes Marieke (sterkte)