medi wiet niet voorgeschreven

• Sabine Le Blanc

Hoi iedereen,

enige tijd geleden heb ik wat vragen gesteld over medicinale wiet, mij is aangeraden het met mijn arts te overleggen en dit heb ik gedaan.

het antwoord dat ik kreeg was nog al verassend, ik kreeg 0 op request. Mijn arst heeft mij zelfs dringend aangeraden te stoppen met het roken van wiet want het zou te veel belemmeren en verslavend zijn. nu is het zo dat wiet goed help ik er zeker heel goed door slaap. ik leef van een wajong uitkering en het veel te duur op steeds wiet te kopen, heeft iemand tips voor mij??

groet

sabine

• Marieke (Beheerder)

Hoi Sabine,

tja, mediwiet klinkt leuk maar wordt maar gedeeltelijk vergoed. Dat betekent dat het meestal duurder is om het via de apotheek te halen dan de coffeeshop. Ik betaal voor 5 gr gruis 25 euro betaal in de coffeeshop en dat is lager dan de eigen bijdrage. In wiet uit de coffeshop zit ook nog eens meer THC (werkzame stof) dus heb je er ook nog eens minder van nodig voor hetzelfde effect.Financieel heb je er dus weinig aan als de reumatoloog het voor zou gaan schrijven.

Ik heb het gebruik van wiet tegen de bijwerkingen van mtx ook met mijn reumatoloog besproken en die is er niet op tegen “Als het mij helpt”. Het feit dat ik minder misselijk ben en meer eetlust heb is voor hem genoeg om er niet echt bezwaar tegen te hebben zeker niet aangezien ik het dus ook niet echt vaak gebruik (van 1x per twee weken tot max twee keer per week).

Is dat ene wietje wat ik zo af en toe rook slechter dan vette hap, roken, drinken en een slechte conditie (die heb/doe ik dus allemaal niet)?

Voor de kosten zou je eens moeten kijken naar het houden van een paar plantjes thuis, dit schijnt veel goedkoper te zijn.

Groetjes Marieke (sterkte)

• Julia

Tja, een oplossing is om zelf te kweken, 5 planten is gedoogd zegt men. En als het je helpt beter te slapen waarom niet?

Maar alles waar te voor staat is niet goed natuurlijk dus gebruik alleen maar als het echt nodig is en je niet weet waar je het moet zoeken van de pijn. Op internet is alles te vinden over het zelf kweken van wiet.

succes ermee.

• Sabine Le Blanc

Hoi,

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik ben blij om te horen dat ook anderen er baat bij hebben en dat het niet in het schimmige valt, dat idee kreeg ik namelijk. Marieke, ik zal inderdaad eens kijken naar de zelf kweek, waarom niet.

Ik hoop dat iedereen er net zo'n baat bij heeft als, al slaap je er maar beter door!!!

Groet Sabine

• chris

Je kunt veel beter wiettinctuur of wietolie gebruiken i.p.v. roken.

Er is al veel over geschreven, onder andere op mediwiet.nl

Dat kun je ook zelf maken van je eigen geteelde (in de tuin) planten, van zaden van sensiseeds

Ik heb rheumatische arthritis en mij helpt het tegen de pijn. De reuma gaat er natuurlijk niet van over, maar ik gebruik minder medicijnen dan zonder de olie, dus dat is winst.

Succes!

• elizabeth.a123@hotmail.com

Hallo chris wat voor wietolie gebruikt jij? ik ik heb de bio hennepolie en helpt het bij jou voor de pijn.

En hoelang gebruik je het al toe je het ging merken ik ben er mee gestopt heb een halve fles leeg gemaakt denk zelf dat ik er te gauw mee gestopt ben.