Wilt u weten of u mogelijk in aanmerking komt voor een tegemoetkoming uit de Wtcg?
Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft de ‘Wtcg-test’ op hun website staan. Met de ‘Wtcg-test’ kunt u kijken of u mogelijk in aanmerking komt voor de tegemoetkoming chronisch zieken of gehandicapten in 2010. In deze test komen verschillende vormen van zorg voorbij die wijzen op extra kosten als gevolg van een aandoening of beperking.
Ga naar: www.cg-raad.nl ( bericht: 30 juni 2009) en dan: Doe de Wtcg.test!
Deze test heb ik gedaan en de uitkomst: Ik krijg in 2010 via het CAK 300 euro????
Maar helaas, De Infliximab ( Remicade) wordt niet geleverd via een reguliere apotheek, maar door het ziekenhuis en ook betaald. De ziektekostenverzekeraar heeft hiervan geen gegevens en na 2 bezwaarschriften, diverse brieven aan de SP - Min VWS - CG-Raad enz. enz.val ik uit de boot.
Zie ook het bericht van 29 juni op deze site: compensatie eigen risico moet beter.Misschien dat het kamerdebat van vandaag uitkomst zal brengen???? Volgens de SP wordt mijn probleem anoniem behandeld..?????
Veel succes,
Anske