Humira

  • Gerard1

    Hallo,

    Sinds deze week moet ik iedere week een Humira spuit zetten (voorheen eenmaal per 2 weken)

    Met binnenkort een reeds geruime tijd geleden geboekte vakantie naar Griekenland zit ik eigenlijk met de volgende vraag:

    Hoe kun je deze Humirapen het beste gekoeld vervoeren, vertrek per auto vanuit Zuid Limburg naar Schiphol en van Schiphol met het vliegtuig naar Zakynthos Griekenland en dan naar hotel met dus totaal een riesduur van ca. 8 á 10 uur

    Alvast bedankt voor jullie reacties

  • Mandy

    Hoy,alhoewel ik dit probleem nooit gehad heb,Humira deed niks bij mij,meen ik toch dat ik hier ergens eens gelezen te hebben dat je humira best in koelzakje meeneemt en dat je op het vliegtuig kan vragen om ze daar in koelkast te leggen.Ze na de landing wel niet vergeten hé,ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groetjes en prettig verlof.

  • anniek

    Hallo Gerard,

    Weet niet of je inmiddels al op weg bent.

    Zelf ben ik onlangs met de auto voor 3 weken naar Zuid Frankrijk gegaan. Vond het een heel gedoe om de spuiten goed koel te houden. Moet zelfs tussen de 2-8 graden! Je koeltasje is dan echt niet voldoende.

    Voor in de auto hadden we een electrische koelbox aangeschaft die in de auto op de sigarettenaansteker kon. Voor de overnachting hadden we een omvormer gekocht waardoor de koelbox in het hotel gewoon in het stopcontact kon.

    Van te voren hadden we via het reisbureau aan de accomodatie al laten vragen of ze de koelkast al aan en goed koud konden zetten.

    Voor jou is aan te raden om voor de reis naar Schiphol ook een electrische koelbox te gebruiken. Als je er dan ook nog een paar bevroren koelelementen in doet heb je tot dat moment nog bijna geen koudeverlies van je koeltasje. Mooi zou zijn als je in het vliegtuig ook je koelelementen kunt meenemen om die te laten bevriezen of te koelen. Weet alleen niet of dat mag. Voor de reis in Griekenland naar je bestemming heb je dan nog wat rest-koude over.

    Ook op je bestemming is het opletten of je spuiten in de koelkast niet te warm worden bijvoorbeeld als je net boodschappen gedaan hebt en die in de koelkast legt. Verstandig is dan misschien om van te voren het koelelement uit je koeltasje in het vriesvak te leggen en daarna weer in het koeltasje te stoppen.

    Succes er mee en een fijne vakantie!

  • José

    Hallo,

    Ook ik zat met het probleem om mijn Humira spuit in het vliegtuig mee op vakantie te nemen, en ik ben eens gaan google, vandaaruit kwam ik terecht op de diabetessite en vond daar koeltasjes die maar liefst 45 uur koel blijven, ik heb contact gelegd met de diabetes of zo'n tasje voor mijn humiraspuit ook zou kunnen, en of er bij ons in de buurt een winkel was waar ze die tasjes verkochten zodat ik ze kon bekijken en proberen of mijn spuit erin zou passen, dat konden ze mijn niet vertellen. Toevallig heb ik een schoonzus die insulinespuit en die vertelden mij, wie bij haar de spuiten bracht ik heb contact met dat medisch centrum gezocht en kon naar de tasjes komen kijken, nou ik keek m'n ogen uit want ze hebben ze in allerlei kleuren en maten, ik heb een middelgroot tasje meegenomen, en heb het thuis uitgeprobeerd, je legt het 10 minuten in het koude water en het tasje zwelt op je spuit erin en hij blijft tot nu toe koel, hij ligt er vanaf gisteravond half 9 in dus tot nu toe 20 uur, ik vind het helemaal geweldig, dus niks geen gehannes met vragen aan de stewardes, met het risico dat ze het vanwege de vliegveiligheid niet in de koeling mogen leggen of dat je als je uit het vliegtuig stapt je spullen vergeet, ik hou het lekker bij me in de handbagege, en ga met een gerust hart met het vliegtuig op vakantie. Dit wilde ik jullie even laten weten, dat er hele mooie tasjes zijn om je spuiten koel te vervoeren.

    groetjes José

  • Pepe

    Zou je niet beter via Duitsland kunnen gaan?

    Verder een fijne vakantie, het weer is daar perfect, het land erg mooi.

  • anniek

    hallo Jose,

    Kun je adressen noemen waar je die tasjes kunt kopen? Of weet je waar je die op internet kunt vinden? Ben erg benieuwd! Kwam via de leverancier van de humira en de reumaverpleegkundige niet veel verder dan een elctrische koelbox.

    Blijft het ook zo lang (45 uur) koel als je naar de warmte van het zuiden gaat?

    hartelijke groet, Anniek

  • Miranda1963

    Hoi Anniek,

    De koeltasjes zijn verkrijgbaar bij de apotheek. In ieder geval heeft de Maartensapotheek in Nijmegen deze tasjes wel.

    Bij de fabrikant hebben ze de zogenaamde Humira starterskit. Daar zit ook een koeltasje bij.

    Ik zou eens navraag doen bij je apotheek.

    Succes en een prettige vakantie.!

    Groetjes Miranda

  • anniek

    De starterskit met het koeltasje van Humira heb ik maar die houd je spuiten niet meer dan een paar uur koel op een temperatuur van 2-8 graden. Heb bij hen ook navraag gedaan en zij hadden niet echt een oplossing, behalve de electrische koelbox voor in de auto. Toen de apotheek de spuiten kwam afleveren werd echter gezegd dat een electrische koelbox niet afdoende is omdat de temperatuur niet te regelen is. Zo'n koelbox koelt een bepaald aantal graden onder de omgevingstemperatuur en dat hoeft niet altijd voldoende te zijn maar kan zelfs ook te koud zijn. Zelfs de reumaverpleegkundige wist geen andere oplossing dan zo'n koelbox.

    Vandaar mijn interesse in de koeltasjes die 45 uur gekoeld blijven.

    Maar handhaven die dan wel een temperatuur tussen de 2-8 graden? Want diabetes medicatie hoeft niet perse altijd zo koud bewaard te blijven.

    Ben benieuwd, wie weet dit?

  • Miranda1963

    Misschien bedoel je dit tasje:

    http://www.frio.ws/dutch/index.htm

    Groetjes Miranda

  • Pieter

    Hallo,

    Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, ik reis veel voor mijn sport en heb reuma. Hiervoor kreeg ik biologicals en kwam meteen met dit probleem in aanmerking. Mijn reumaconsulenten verwees mij naar medicooler. Dit zijn koelboxen op accu speciaal voor medicijnen. 

    Zelf heb ik een oudere model van de medicooler, tegenwoordig hebben ze internet en Bluetooth, dan geven ze meldingen als de temperatuur te hoog wordt enz.

     In de auto is het ideaal aangezien ze met een 12v lader geleverd worden. Ook heb ik ze een paar keer meegenomen in het vliegtuig en geen problemen met douane en op langere internationale vluchten had ik een stopcontact en kon ik hem zelf opladen tijdens de vlucht. TIP voor als je spuiten meeneem in het vliegtuig zorg dat je een brief van de dokter hebt dat je spuiten nodig hebt voor je gezondheid. Kan je een hoop gezeik besparen bij de douane!

     ik zou eens kijken op hun website, voor mij was het in iedergeval de uitkomst voor mijn reuma medicijnen.

    Hieronder hun websitehttp://Www.medicooler.nl