Hallo,
Ik moet binnenkort gaan beginnen met MTX (injecties) maar ben nog steeds ontzettend aan het twijfelen of ik dit wel moet gaan doen.
Het zit namelijk zo dat ong 4 jaar geleden ontdekt werd dat ik Reuma heb. Na een half jaar heel veel ontstekingen en pijn te hebben gehad werd dit
ineens minder en is het helemaal tot rust gekomen.
In januari kreeg ik weer last van een ontsteking in mijn voet. Deze ontsteking is er nog steeds, denk ik, want het wordt nog wel dik bij het dragen van
bepaalde schoenen maar ik heb er geen pijn meer aan. Ik kan ook mijn tenen weer goed bewegen.
Verder heb ik geen ontstekingen, wel regelmatig pijnlijke gewrichten na bijv. lichamelijke arbeid maar dit is dan de volgende dag weer weg. Verder heb ik
geen klachten.
De reumatoloog vind dat ik aan de MTX moet. Ik snap waarom; zo snel mogelijk de ziekte onderdrukken. Maar als ik de bijwerkingen en nadelen lees dan
vraag ik me af of ik hier goed aan doe. Als je heel veel pijn hebt dan heb je waarschijnlijk liever de bijwerkingen dan de pijn en beperkingen maar in die fase zit ik dus niet. Qua ontstekingen is er trouwens niets te vinden in mijn bloed en ik heb geen beschadigingen aan gewrichten. De reumatoloog gaat puur af op de reumafactor die ik wel heb.
Daarom zou ik het heel fijn vinden als jullie je ervaringen mbt MTX willen opschrijven. Helpt het, wat voor bijwerkingen heb je enz.
Misschien dat ik op basis van jullie ervaringen een keuze kan maken.
Met vriendelijke groet
Marjan
ps. Graag OOK positieve ervaringen :-)