Inject in SI-gewricht, iemand ervaring?

• karin

Hallo,

Hardstikke spannend allemaal zeg….

Zelf heb ik zo'n jaar of 16 pijn aan de SI-gewrichten en heb ik diverse malen met tussenpozen injecties in beide SI gewrichten (pijnpoli) gehad en ik vond het reuze meevallen.

Het idee is super eng maar als je erg veel last heb ben je blij dat je een poosje pijnvrij kunt leven. Voor de goede gang van zaken is het wel een halve dag opname in het ziekenhuis.

Ik mocht zo'n 3 dagen de boel niet belasten vanwege de inwerking van de vloeistof en daarna gewoon de draad (binnen het vermogen) weer oppakken.

Zonder moeite zou ik weer gaan als het nodig is, alleen de wachtlijsten zijn vaak zo lang……

Heel veel succes en ik zou het gewoon doen als je veel pijn hebt,

Hartelijke groetjes van Karin

• Karin

Nog een keer hallo,

Voor het injecteren van de SI-gewrichten zou ik je wel aan willen raden om naar een pijnpoli te gaan. De anesthesisten die dit doen zijn hier heel geroutineerd in en prikken ze de gewrichten onder een rontgenapparaat aan zodat ze goed zitten, dus niet op de gok! In ziekenhuizen vindt je tegenwoordig pijnteams en daar moet je zijn.

Als een arts zelf wil gaan prikken moet je bedacht zijn en altijd vragen of je niet doorverwezen kunt worden.

Zelf heb ik altijd mijn blokkades in een pijnpoli (met succes) uit laten voeren…

Ieder persoon reageert anders maar dan ben je wel in goede handen.

Nogmaals hartelijke groetjes van Karin

• Jopie1982

Inmiddels de injectie gehad (en inmiddels loop ik ook met een polsbrace….). Ik vond het inderdaad erg spannend allemaal. De pijn viel wel mee, maar voelen doe je het zeker wel. Alleen aan de ene kant is het heel motiverend omdat je even “pijnvrij” bent. Maar daarna ben je deste ongemotiveerder als de pijn weer terug komt. Ik vind het nog altijd erg moeilijk allemaal.

• Rian

Hoi Karin,

Bij welke pijnpoli ben je geweest en weet je nog hoe de behandelend arts heette?

Alvast bedankt.

Rian

• Ria

Na allerlei onderzoeken en fisio behandelingen krreg ik op de pijnpoli in dec de eerste prik na 10 dagen kwam de pijn langzaam weer terug in feb de 2e prik en na 3 dagen was de pijn totaal terug nu heb ik een afspraak voor een prik met stroom die de zenuw doormiddel van hitte moet stilleggen heeft iemand daar ervaring mee? Ria

• Jopie1982

Geen ervaring maar klinkt spannend allemaal.

Heel veel succes ermee.

Kun je via de pijnpolie niet zo'n boekje krijgen met info??

• miranda1963

Een familielid van mij heeft dit jaren geleden meerdere keren gehad met wisselend resultaat. De ene keer was de pijn een tijdje weg, de andere keer hielp het niets.

Inmiddels is ze geopereerd aan een stenose (vernauwing in het ruggemergkanaal) en is de pijn al een stuk draaglijker geworden. Pijnvrij wordt ze niet meer, daarvoor heeft alles bij elkaar te lang geduurd en is er blijvende schade.

Veel succes!

Groetjes Mir@nd@

• anniek

hallo ria,

Misschien kun je je vraag beter stellen op www.pijn.startpagina.nl/prikbord. Daar zijn vast meer ervaringsdeskundigen te vinden met deze vorm van pijnbestrijding.

Door het gebruik van hitte wordt de pijngeleiding van een zenuw geblokkeerd. Zoek eens bij google op zenuwblokkade.

Zelf heb ik meerdere keren zo'n behandeling gehad. Met wisselend resultaat maar nooit duurzaam.

Aan de andere kant weet ik dat er ook mensen zijn die na 1 behandeling gewoon een goed en permanent resultaat hebben.

Heel veel sterkte gewenst.

groet, Anniek

• Pepe

Nou, die pagina is verplaatst en ik kan niets met die andere link, bovendien komt er geen mens.

• anniek

pepe,

je hebt inderdaad gelijk dat er geen kip op dit forum komt. Ik ging er vanuit dat het net zo'n actief forum zou zijn als de onze. Helaas

Maar deze is wel actief: http://pijncontact.forum2go.nl/

En ingrid:

weet niet helemaal of jouw problemen uit je rug voorkomen want dan kun je ook nog terecht op het forum van de NVVR. Alleen sinds ongeveer een jaar moet je daar lid van worden om ook te kunnen posten, zonder lidmaatschap kun je nog wel de posts van anderen lezen. Je kunt bij zoeken dan bv. si-gewricht invullen.

http://www.nvvr.nl/forum/

Dit was in het verleden een heel actief forum maar door het verplichte lidmaatschap van de Nederlands vereniging voor rugpatienten kan dit natuurlijk veranderd zijn.

hoop dat je hier wel wat aan hebt,

groetjes, anniek